ارتباط هوشمندسازی مدارس با سطح کیفیت تفکر انتقادی دانش آموزان

ارتباط هوشمندسازی مدارس با سطح کیفیت تفکر انتقادی دانش آموزان

حسین قاسمی1 دکتر ابراهیم امیری2 راضیه قاسمی3

1) دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی پردیس امام محمد باقر(ع)بجنورد ایران
2) عضو هیئت علمی ومعاونت دانشگاه فرهنگیان پردیس امام محمد باقر(ع) بجنورد ایران
3) دانشجوی کارشناسی ارشد حسابداری دانشگاه غیر انتفاعی حکیم نظامی قوچان ایران

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی مدیریت و علوم انسانی(2icmhconf.com)
چکیده :
هدف از انجام این پژوهش ارتباط هوشمند سازی یا عدم توجه به آن با سطح مهارت تفکر انتقادی دانش آموزان است. جامعه مورد مطالعه دانش آموزان کلاس سوم مقطع متوسطه رشته ریاضی دبیرستان های شهر بجنورد بود. به صورت تصادفی یکی از مدارس هوشمند سطح شهر و یکی از مدارس عادی سطح شهر را انتخاب کرده و از بین دانش آموزان هر مدرسه به صورت تصدفی 50 نفر انتخاب شدند. از دانش آموزان با ابزار مورد نظر تست هایی گرفته شد آزمون مهارت های تفکر انتقادی کالیفرنیا که سه مهارت تحلیل، استنباط و ارزشیابی را می سنجد به عنوان ابزار کار در نظر گرفته شد. در نهایت با توجه به نتایج به دست آمده پی بردیم که دانش آموزان مدارس هوشمند میانگین نمره مهارت های تفکر انتقادی بهتر و بالاتری را کسب کردند.
کلمات کلیدی : هوشمند سازی مدارس تفکر انتقادی فناوری اطلاعات و ارتباطات مزایای مدارس هوشمند