تحلیل بازار و طراحی کمپین تبلیغاتی ( ویژه معرفی یک مرکز تخصصی پزشکی زنان و زایمان به مشتریان)

تحلیل بازار و طراحی کمپین تبلیغاتی ( ویژه معرفی یک مرکز تخصصی پزشکی زنان و زایمان به مشتریان)

فاطمه صداقت کیش1 سامان نصرالهی2

1) دانش آموخته کارشناسی ارشد MBA دانشگاه تهران، ایران
2) دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت سیستم های اطلاعاتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران، ایران

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی مدیریت و علوم انسانی(2icmhconf.com)
چکیده :
همراه با تبدیل دانش پزشکی به یک کسب و کار تجاری پرسود و در پی آن ایجاد جو رقابتی بسیار شدید، بحث سلامت انسانها به شدت به مقوله ای داغ ،در راستای تجارت و کسب درآمد تبدیل شده است. توجه بیشتر به جنبه تجاری دانش پزشکی نیزدر بسیاری موارد منجر به کاهش کیفیت خدمات ارائه شده از سوی پزشکان گردیده است زیرا در این شرایط تعدادی از پزشکان وقت چندانی را برای بررسی وضعیت جسمانی بیماران خود قرار نداده و بیشتر به تعدد ویزیت های انجام شده و در نتیجه کسب درآمد بیشتر می اندیشند. در این مقاله قصد بر آنست که به بررسی وضعیت خدمات ارائه شده از سوی متخصصان زنان و زایمان پرداخته و در ادامه به تبیین یک کمپین تبلیغاتی جامع برای راه اندازی و معرفی کسب و کار جدید یک پزشک متخصص زنان و زایمان پرداخته شود. در همین راستا با جمع بندی حاصل از نگاه به توانمندی های مرکز، رفتار مشتریان و بررسی رقبا به تحلیلی جامع از بازارخواهیم رسید. این تحلیل مبنایی خواهد بود برای تدوین و طراحی مراحل مختلف کمپین تبلیغاتی که بر اساس مدل 5M نگارش یافته است و بطور کلی شامل مراحل ذیل می باشد: اهداف تبلیغات ،شناخت مخاطبین و رقبا، تبلیغات مستقیم، تبلیغات غیرمستقیم، پیام تبلیغاتی، زمان بندی، بودجه بندی، برآورد مالی كمپين اجرايی پروژه مطب، استراتژی تبلیغ، ارزیابی عملکرد تبلیغات،اجرا،پیشنهاد و نتیجه گیری. این تحقیق از نظر هدف از نوع کاربردی بوده و از منظر روش، توصیفی از نوع پیمایشی می باشد.
کلمات کلیدی : کمپين تبليغاتی تحليل بازار متخصص زنان و زايمان