مدارس هوشمند

صیادسامه آیلار1 کیوان شیخی2 فردین مراداوغلی3 مرتضی بازدار4

1) دانشجوی کارشناسی رشته علوم تربیتی گرایش آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل(مرکزآموزش عالی آزادگان نیر)
2) دانشجوی کارشناسی رشته علوم تربیتی گرایش آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل(مرکزآموزش عالی آزادگان نیر)
3) دانشجوی کارشناسی رشته علوم تربیتی گرایش آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل(مرکزآموزش عالی آزادگان نیر)
4) مدرس دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی مدیریت و علوم انسانی(2icmhconf.com)
چکیده :
ایجاد تحولات گسترده در زمینه فناوری ارتباطات، تغییرات بیشتری را در حوزه های متفاوت حیات بشری به دنبال داشته است. در دهه های اخیر فناوری‌های ارتباطات، بیشترین تأثیر را در حیات بشریت داشته‌اند. شبکه های اجتماعی وبه طورکلی دنیای مجازی به عنوان یک دنیای جدید که مرزی در آن وجود نداردکه به تبع آن فرهنگ‌های کشور‌های جهان با هم در ارتباط بوده و تاثیر متقابل بر یکدیگر دارند حال این تاثیر می تواند مثبت باشد یا منفی. استفاده از فضای مجازی در مدارس دارای مزیت‌هایی بوده اما معایبی نیز خواهد داشت که باید در این زمینه به بررسی آسیب‌های احتمالی پرداخت و راه حل هایی ارائه کرد تا دانش‌آموزان در برخورد با فرهنگ‌های ملل مختلف بازخوردی مناسب داشته باشند.در این مقاله به بررسی آسیب‌های احتمالی استفاده از تکنولوژی در مدارس و تبدیل مدارس به مدرسه هوشمند و‌عواملی که باعث ایجاد این آسیب ها می شود پرداخته می‌شودودرپایان نیزبه یک نتیجه گیری کلی دراین زمینه خواهیم رسید.
کلمات کلیدی : تکنولوژی آموزشی فرآیندیاددهی-یادگیری مدارس هوشمند آموزش الکترونیک