تاثیر نوع ارزشیابی (توصیفی و کمّی) در یادگیری دانش آموزان مقطع ابتدایی

تاثیر نوع ارزشیابی (توصیفی و کمّی) در یادگیری دانش آموزان مقطع ابتدایی

پرستو نقدی1 المیرا احسانی نیا2 ملیکا دئفه جعفری3

1) دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان پردیس امیر کبیر کرج
2) دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان پردیس امیر کبیر کرج
3) دانشجو

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی مدیریت و علوم انسانی(2icmhconf.com)
چکیده :
در این مقاله نگاهی کوتاه و گذرا به ارزشیابی کیفی یا توصیفی شده و تلاش کرده ایم تا بتوانیم همکارانی را که با این ارزشیابی آشنایی ندارند و یا ابزار و روشها را نمی شناسند تا حدّی یاری دهیم. در این مباحث ابتدا در خصوص ارزشیابی و اهداف آن و اهمیّت ارزشیابی سخن به میان آمده و سپس دسته بندی ارزشیابی ها را بیان می کنیم و با توجه به اهمیت ارزشیابی تکوینی و ارتباط داشتن این ارزشیابی با ارزشیابی توصیفی سعی شده تا اهداف و اهمیّت ارتباط آن بیان شود.سپس به بررسی ارزشیابی کمّی و کیفی و تفاوت آنها و ارزشیابی توصیفی وابزارهای آن صحبت شده و راهکارهای مناسب جهت چگونگی استفاده از ابزارها و نتایج حاصل از ارزشیابی توصیفی ارائه شده است.
کلمات کلیدی : ارزشیابی کمّی ارزشیابی توصیفی یادگیری دانش آموزان مقطع ابتدایی