ارتباط بین کیفیت زندگی کاری و مدیریت ارتباط با مشتریان در بانک تجارت

ارتباط بین کیفیت زندگی کاری و مدیریت ارتباط با مشتریان در بانک تجارت

حمید پاکروان1

1) کارشناس ارشد مدیریت اجرایی، واحدالکترونیکی دانشگاه آزاداسلامی،تهران، ایران

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی مدیریت و علوم انسانی(2icmhconf.com)
چکیده :
سازمان ها به طور گسترده ای تشخیص داده اند که مشتریان مهمترین دارایی شان هستند و به روابط با مشتریان به عنوان مبادلاتی سودمند می نگرند. یکی از عواملی که می تواند بر مدیریت ارتباط با مشتریان تاثیرگذار باشد، کیفیت زندگی کاری است. در تحقیق حاضر وضعیت کیفیت زندگی کاری و تاثیر آن بر مدیریت ارتباط با مشتریان در بانک تجارت مورد سنجش قرار می گیرد. روش تحقیق از نوع توصیفی-پیمایشی می باشد. یافته¬های تحقیق حاضر، حاصل مطالعه¬ای است که توسط مطالعات کتابخانه ای و با توجه به دیدگاه¬ 230 نفر از کارکنان ستاد مرکزی بانک تجارت در سطح شهر تهران که از طریق نمونه گیری در دسترس انتخاب شده اند، صورت گرفته است. تجزیه و تحلیل داده¬ها با استفاده از تحلیل عاملی تأییدی و فرآيند تجزيه و تحليل ساختارهاي كواريانس (مدلسازي معادلات ساختاري) انجام گرفت و از آزمون t برای بررسی فرضیات تحقیق استفاده شد. همچنین به جهت دقت و سرعت بیشتر، تجزیه و تحلیل داده ها به کمک نرم افزار SPSS و PLS صورت گرفته است. نتایج بدست آمده از این تحقیق نشان می-دهد که کیفیت زندگی کاری و ابعاد آن تأثیر مثبت و معناداری بر مدیریت ارتباط با مشتریان در بانک تجارت دارد.
کلمات کلیدی : واژگان کلیدی: کیفیت کیفیت زندگی کاری مشتری مدیریت ارتباط با مشتری بانک