شناسایی تاثیر دو متغیر ایجاد نیاز در مشتری و ایجاد آگاهی بر عليت دوگانه در فرايند خريد (مصرف) مطالعه موردی در فروشگاه های مواد غذایی شهرستان قائمشهر

شناسایی تاثیر دو متغیر ایجاد نیاز در مشتری و ایجاد آگاهی بر عليت دوگانه در فرايند خريد (مصرف) مطالعه موردی در فروشگاه های مواد غذایی شهرستان قائمشهر

سید رضا موسوی زاده1 آرمان مفیدی2 میترا کجوری3 احمد کهنسال4 میلاد رودباری5

1) استاد
2) دانشجو
3) دانشجو
4) دانشجو
5) دانشجو

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی مدیریت و علوم انسانی(2icmhconf.com)
چکیده :
تحقيقات بازار شامل فعاليت هاي سيستماتيك گوناگوني است كه از طريق طرح ريزي پژوهش هاي مختلف در پي گردآوري و تجزيه وتحليل داده هاي متفاوت مي باشد . تحقيقات بازار زمينه هاي مختلفي از قبيل، توان بالقوه بازار، سهم بازار، ميزان رضايت مشتري، تبليغات، شيوه قيمت گذاري، مطالعه سيستم توزيع، رفتار مصرف كننده، گسترش فروش و فرايند مارك سازي مطالعه قرار مي دهد و در پي جمع آوري و تحليل داده ها در زمينه هاي ذكر شده است . در اين ميان الگوهاي رفتار مصرف كننده و فرايندتصميم گيري خريد يكي از سئوال هاي هميشگي توليدكنندگان كالاها و خدمات بوده است . بخش هاي مختلف بازاريابي درشركت هاي بزرگ همواره به دنبال شناسایی رفتار مصرف كنندگان در مقابل تلاش هاي بازاريابي شركت و واكنشي از خود نشان مي دهند، بوده اند. بدين ترتيب شناخت و تبيين الگوهاي رفتار مصرف كننده و همچنين فرايند تصميم گيري براي خريد، مي تواند تاثيرات بسيار سازنده اي در استراژي هاي بازاريابي شركت هاي مختلف داشته باشد.با در نظر داشتن متغیرهای تحقیق و همچنین جهت سهولت در کار از نرم افزار لیزرل استفاده شده و سپس با توجه به جامعه آماری تحقیق که در دو گروه 100 نفره می باشد به توزیع پرسشنامه اقدام نمودیم و با عنایت به اینکه روش تحقیق حاضر توصیفی پیمایشی است و از لحاظ هدف کاربردی خواهد بود مراحل صورت گرفته شد و سپس با توجه به نتایج مشخص گردید که متغیرهای اثرگذار و رابطه دار در این پژوهش چه می باشد و متناسب با این امر پیشنهاداتی صورت گرفت.
کلمات کلیدی : مصرف کننده برند آگاهی تبلیغات مشتری و خرید.