بررسی تاثیر استفاده از تبلیت وتبلت و تلفن همراه بر پذیرش اجتماعی،خودکارامدی تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانش اموزان دوره اول متوسطه مدارس ناحیه 2 ارومیه

بررسی تاثیر استفاده از تبلیت وتبلت و تلفن همراه بر پذیرش اجتماعی،خودکارامدی تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانش اموزان دوره اول متوسطه مدارس ناحیه 2 ارومیه

کیارش خیاط مینایی1 دکتر مصطفی شیخ زاده2

1) دانشجوی کارشناسی ارشد علوم تربیتی گرایش برنامه ریزی درسی
2) عضو هیات علمی دانشگاه ازاد ارومیه -نویسنده مسوول

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی مدیریت و علوم انسانی(2icmhconf.com)
چکیده :
چکیده هدف این پژوهش بررسی تاثیر استفاده از تبلت و تلفن همراه بر پذیرش اجتماعی،خودکارآمدی تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دوره اول متوسطه مدارس ناحیه 2 ارومیه ‌بوده است.روش انجام این پژوهش علی- مقایسه ای بوده و جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانش‌آموزان دوره اول متوسطه مدارس ناحیه 2 به تعداد 17292نفر تشکیل می دادند که از این جامعه 376 دانش آموز ، با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه اي چند مرحله اي به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. با توجه به روش پژوهش و گروه آزمایش و کنترل با نمونه گیری ، دانش‌آموزان در دو گروه با تلفن همراه و بدون تلفن همراه گروه بندی شدند.برای گردآوری داده ها از پرسش نامه خودکارآمدی تحصیلی مورگان و جینکز(1999)و پرسش نامه پذیرش اجتماعی کراون مارلو (1960) و برای سنجش پیشرفت تحصیلی نیز از معدل سال قبل آن‌ها استفاده شده است. برای تجزیه وتحلیل داده ها از آزمونهای آماری تی مستقل و Manova استفاده شد. یافته‌های تحلیلی پژوهش نشان می دهد بین خودکارآمدی تحصیلی ، پذیرش اجتماعی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزانی که از تبلت(تلفن همراه) استفاده می‌کنند با دانش‌آموزانی که تبلت(تلفن همراه) استفاده نمی‌کند، تفاوت معناداری وجود دارد. کلمات کلیدی: پذیرش اجتماعی ، پیشرفت تحصیلی، خودکارآمدی تحصیلی،تبلت،تلفن همراه،دانش‌آموزان م
کلمات کلیدی : د کلمات کلیدی: پذیرش اجتماعی پیشرفت تحصیلی خودکارآمدی تحصیلی تبلت تلفن همراه دانش‌آموزان