بررسی رابطه بین چرخش شغلی و توانمندی کارکنان و رضایت مندی شغلی(مطالعه موردی:کارکنان بانک تجارت اهواز)

بررسی رابطه بین چرخش شغلی و توانمندی کارکنان و رضایت مندی شغلی(مطالعه موردی:کارکنان بانک تجارت اهواز)

غلامعلی مسرور1 منصور رستمی2 زهرا رستمیان3 پریا شاهین زاده4

1) استادیارگروه مدیریت،دانشگاه آزاد اسلامی امیدیه،امیدیه،ایران
2) دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت،دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه،امیدیه،ایران
3) دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت،دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه،امیدیه،ایران
4) دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت،دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه،امیدیه،ایران

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی مدیریت و علوم انسانی(2icmhconf.com)
چکیده :
توجه به نیازهاي کارکنان و رفع نیازها منجر به ایجاد رضایت و بهبود کیفی زندگی کارکنان می گردد و رضایت بیشتر، کارایی و تلاش زیادتر و بازده کاري بهتر را در پی خواهد داشت که مبین اهمیت انجام این تحقیق می باشد. در این راستا آشنایی با بانک تجارت و شناخت اهداف و کارکردهاي این بانک ضرورت دارد. در این تحقیق مبانی نظري تحقیق با توجه به نظریه هاي مبتنی بر نیاز و انگیزش مطرح گردیده است. این پژوهش به دنبال بررسی میزان تأثیر حقوق و نحوه عملکرد مدیریت و مدرك تحصیلی، سن، جنسیت، بر رضایت از شغل کارکنان می باشد همچنین به ارزیابی توانمندی های کارکنان و چرخش شغلی نیز پرداخته شد. نوع تحقیق با توجه به هدف تحقیق کاربردي است. روش تحقیق، روش اسنادي و روش پیمایشی می باشد. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که بین مؤلفه های مورد بررسی ارتباط معناداری وجود دارد و همچنین با توجه به جداول مدرك تحصیلی و جنسیت این نکته محرز شد که بیشترین رضایت مندي زنان در گروه فوق دیپلم و بیشترین رضایت مندي مردان در گروه دیپلم می باشد و با بالاتر رفتن مدرك تحصیلی میزان رضایت مندي کاهش می یابد.
کلمات کلیدی : توانمندی کارکنان بانک تجارت رضایت شغلی چرخش شغلی.