بررسی نقش درس افزلرهای آموزشی در یادگیری و مهارت آموزی دانشجویان پرستاری

بررسی نقش درس افزلرهای آموزشی در یادگیری و مهارت آموزی دانشجویان پرستاری

سوسن ملک محمدی1

1) دانشجوی کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه ،ایران

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی مدیریت و علوم انسانی(2icmhconf.com)
چکیده :
هدف این مقاله بررسی نقش شبیه سازی آموزشی در یادگیری و مهارت آموزی دانشجویان پرستاری می باشد . که در آن تاریخچه ،مفهوم ،آثار ،مزایا ،معایب و نظریه های مربوط به شبیه سازی مورد بررسی قرار گرفته است . روش این پژوهش اسنادی -تحلیلی با استفاده از منابع چاپی و الکترونیکی است . تاریخچه شبیه سازی آموزشی به شکل امروزی آن به اوایل سالهای 1900 میلادی بر می گردد . در این روش دانشجویان فرصت تسلط بر مهارتهایی را بدست می آورند که در دنیای واقعی کمتر است . شبیه سازها به گونه ای برنامه ریزی می شوند که بتوانند در مقابل اقدامات ناصحیح دانشجویان واکنش نشان داده وبا بازخورد مناسب ،نسبت به تصحیح اقدامات کمک نمایند و در عین حال سبب یادگیری پایدارتری می شوند . نتایج حاصل از این پژوهش بیانگر آن است که نهادینه کردن کاربرد شبیه سازی به عنوان یک روش تدریس موفق در برنامه آموزشی رشته پرستاری امری ضروری است ،چرا که کاربرد این روش منجر به یادگیری و درک بهتر نقش های حرفه ای ،ایجاد علاقه و افزایش انگیزه و بهبود مهارتهای بالینی در اکثریت دانشجویان پرستاری می شود .
کلمات کلیدی : شبیه سازی یادگیری مهارت آموزی تفکر انتقادی .