کاربرد فرآیند کاوی در حوزه خدمات ارائه شده به مشتریان

کاربرد فرآیند کاوی در حوزه خدمات ارائه شده به مشتریان

منصور اسماعیل پور1 سولماز سلطانی2

1) عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی- دانشکده فنی و مهندسی - واحد همدان
2) دانشجوی دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی-دانشکده علوم انسانی- واحد همدان

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی مدیریت و علوم انسانی(2icmhconf.com)
چکیده :
امروزه سازمان ها برای بهبود فعالیت های خود به رویکرد فرآیند محور روی آمورده اند. شناخت و اصلاح فرآیندها در سازمان ها ضروری می باشد به این دلیل که در زمان مصرفی صرفه جویی گردد و به کاهش هزینه منجر شود. در یک شرکت خدماتی، فرآیندهای مختلفی وجود دارند که در حال اجرا می باشند، این فرآیندها از فعالیت های مختلفی تشکیل شده اند که توالی آن ها نیز در مواردی از اهمیت به سزایی برخوردار است. در این تحقیق، به کمک لاگ های ثبت شده در سیستم های اطلاعاتی سازمان، شمایی از فرآیندها به دست آورده و سپس با استفاده از ابزاری به نام ProM این فرآیندهای سازمانی را تجزیه و تحلیل نموده، توالی فعالیت های مربوط به فرآیندها را مورد بررسی قرار داده ایم و اصلاحاتی در مورد فرآیندها انجام دادیم. تحقیق حاضر از نظر نوع هدف کاربردی بوده و از نظر اجرا، توصیفی پیمایشی می باشد.
کلمات کلیدی : فرآیند کاوی تکنیک های فرآیند کاوی سازمان خدمات به مشتریان کاوش فرآیندها