کاربست تکنولوژی آموزشی بر یادگیری

حمیده ادیبی1 مریم قمقامی2 محمود میدانی3

1) دانشجوی کارشناسی، دانشگاه فرهنگیان البرز، ایران
2) دانشجوی کارشناسی، دانشگاه فرهنگیان البرز، ایران
3) مربی، گروه علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، البرز، ایران

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی مدیریت و علوم انسانی(2icmhconf.com)
چکیده :
هدف از این مقاله بررسی کاربست تکنولوژی آموزشی بر یادگیری و می¬باشد. این تحقیق به روش مروری و کتابخانه¬ای است. دنياي امروز دنيايي است كه علم در آن با سرعت بسيار در حال گسترش است و همزمان با آن ادغام اين دانش در مهارت¬ها و شغل¬هاي جديد را طلب می¬كند اگر فناوري در فرايندهاي آموزشي فعلي ادغام شود، مي¬تواند نقش موثري را در محيط¬هاي آموزشي داشته باشد. اين مدارس از ابزارهاي الكترونيكي مانند رايانه، اينترنت و ... براي آموزش در مدرسه استفاده مي¬كنند؛ تا با ايجاد شرايطي مناسب زمينه شكوفايي و باروري اقتصادي فرهنگي، آموزشي كشور را فراهم سازند. رويكرد مدارس هوشمند رويكردي جامع و تلفيقي است. در این تحقیق به مواردی ازجمله فناوری اطلاعات، نقش نظام آموزش و پرورش در دنیا در بهبود وضعیت کشور، تاثیر فناوری بر آموزش و پرورش، اهمیت انگیزه در فرآیند یاددهی معلمان و یادگیری دانش آموزان، استفاده از ابزارهای نوین فناوری بر محور آموزش و یادگیری، کاربرد و نقش ICT در تدریس و تسهیل یادگیری، نقش ICT در انگیزش یادگیری و یادگیری شاگرد محور پرداخته است.
کلمات کلیدی : یاددهی یادگیری تکنولوژی فناوری مدارس هوشمند