نقش رضایت و وفاداری مشتریان در عملکرد بانک ها

مهرداد ارجمندی1

1) کارشناس ارشد دانشگاه پیام نور تهران غرب

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی مدیریت و علوم انسانی(2icmhconf.com)
چکیده :
امروزه توجه به مشتریان و نقش آن ها در سیاست گذاری های مؤسسات و سازمان ها برای تعالی عملکردی خود در راستای بازاریابی و افزایش محبوبت برند مورد توجه زیادی قرار گرفته است. پدیده ای بنام وفاداری مشتریان و جلب مشارکت و رضایت مندی آنها به عنوان یک استراتژی نوین برای کسب اعتبار برای برندهای تجاری، خدماتی و اقتصادی مطرح گردیده است. برای تمامی شرکت ها، بانک ها و مؤسسات مالی؛ مشتری مداری به عنوان یک ابزار قدرتمند برای ارتقای سرمایه عنوان شده است و به ارتباط دو جانبه مؤثر در این رابطه تأکید شده است. با توجه به این مقوله در مطالعه حاضر سعی شده است به تشریح اهمیت رضایت و وفاداری مشتریان در سازمان ها و موسسات از جمله بانک ها و شرکت های تجاری پرداخته شود.
کلمات کلیدی : رضایت مندی وفاداری مشتریان بانک ها