آینده پژوهی تولید و عملیات، رهیافتی نو از مدیریت ارتباط با مشتری(CRM)

آینده پژوهی تولید و عملیات، رهیافتی نو از مدیریت ارتباط با مشتری(CRM)

محمد رضا کریمی1 سمیه بهرامی2

1) دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی گرایش تولید و عملیات، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم، گروه مدیریت، قشم، ایران
2) دانشجوی دکترای تخصصی مهندسی آب و فاضلاب، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات بوشهر، ایران

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی مـــدیـــریــــت و مهندسی صنایع(2icmi.com)
چکیده :
ارائه ارزش برتر به مشتری، امروزه به عنوان یکی از مهم ترین عوامل موفقیت هر شرکتی شناخته می شود و در آینده نه چندان دور اثر مهمی بر تصمیم گیری های رفتاری مشتریان خواهد داشت به نحوی که مدیریت تولید می تواند بر اساس یافته های CRM پارادایم جدیدی از تولید را ایجاد نماید. همواره، تمرکز بر مشتریان، مستلزم رو یكردی مشتری محوري است لذا مسأله اصلی در این پژوهش این است که چگونگی تأثیر مدیریت ارتیاط با مشتری بر تولید می باشد. بنابراین هدف این پژوهش بهره گیری مدیریت تولید و عملیات از CRM است که در این پژوهش اکتشافی و کاربردی این موضوع را بررسی می نماید. در نهایت ضمن ارائه تعاریف و مفاهیمی از مدیریت ارتباط با مشتری به تحلیل چرخه راهکار CRM پرداخته می شود و سپس پیشنهاد می گردد مدیریت تولید و عملیات در راستای مدیریت ارتباط با مشتری اقدام به تولید نماید.
کلمات کلیدی : مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) مدیریت تولید و عملیات چرخه راهکار CRM