بررسی رابطه بین فرآیند بکارگیری وجذب دانش با ظرفیت تفکر استراتژیک

بررسی رابطه بین فرآیند بکارگیری وجذب دانش با ظرفیت تفکر استراتژیک

حسين مكي پور1

1) حسين مكي پور

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی مـــدیـــریــــت و مهندسی صنایع(2icmi.com)
چکیده :
چکیده سرعت سرسام آور تغييرات در دنياي کنوني بدين معناست که روش هاي متداول مديريت نمي تواند مناسب تغييرات باشد هنگامي که تغييرات جزئي بود مي توانستيم از تجربه استفاده کنيم ولي هنگامي که تصميمات جنبه استراتژيک دارند و نتايج عمده و غير قابل برگشت هستند نمي توان از تصميم گيري هاي مبتني بر قضاوت شهودي و تجربه مبتني بر فلسفه هاي مديريتي استفاده کرد بنابراين فرآيند مديريت استراتژيک تلاشي است براي تهيه نسخه دوم از آنچه در مغز انسان بسيار باهوش و نخبه مي گذرد يعني کسي که داراي درک مستقيمي از امور است و دانش اطلاعات را با تجزيه تحليل هاي علمي در هم مي آميزد، تغييرات را شناسايي کرده و بقاي سازمان را در عرصه رقابت ها و کشمکش ها فراهم مي نمايد.اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، با بهره گيري از دانش، تخصص و تجربه طيف گسترده اي از متخصصان رشته هاي مختلف، مشغول به انجام فعالیت هاي متعددي با موضوعات بسيار متنوع در ارتباط با آموزش و پرورش كشور مي باشند. در تحلیل توصیفی داده ها، آماره های توصیفی و نمودارهای مناسب آن ها ارائه شده و در بخش تحلیل استنباطی، آزمون های مناسب جهت تأیید یا رد فرضیات تحقیق مورد بررسی قرار گرفته است. لازم به ذکر است که تحليل ها با استفاده از نرم افزار SPSS انجام شده است. با مقایسه سطح معناداری بدست امده با ضریب خطای 0.05 (کمتر از 0.05 ) می توان نتیجه گرفت بين بکارگیری وجذب دانش همبستگی معناداری وجود دارد.
کلمات کلیدی : بکارگیری و جذب دانش ظرفیت تفکر استراتژیک اداره کل اموزش و پرورش خوزستان نرم افزارSPSS