بررسی عامل قیمت و ساختار ارائه خدمات بر رضایتمندی مشتریان در فروشگاههای زنجیره ای استان گیلان

بررسی عامل قیمت و ساختار ارائه خدمات بر رضایتمندی مشتریان در فروشگاههای زنجیره ای استان گیلان

علی پورحسینی1

1) دانش آموخته دکترای مدیریت استراتژیک -گرایش کسب و کار (DBA)- ، مرکز آموزش های آزاد دانشگاه صنایع و معادن

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی مـــدیـــریــــت و مهندسی صنایع(2icmi.com)
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف تعیین عامل قیمت برای کسب رضایتمندی مشتریان فروشگاههای زنجیره ای استان گیلان آنها انجام یافته است . مساله این پژوهش این است که وضعیت موجود عامل قیمت در فروشگاه زنجیره ای استان گیلان چگونه است و چه رابطه ای بارضایتمندی مشتریان دارند.¬ جامعه آماری پژوهش حاضر را ، مشتریان فروشگاههای زنجیره ای استان گیلان تشکیل می دهند. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه ای است که سه قسمت¬دارد ؛ قسمت اول پرسش های مرتبط با ویژگی های زندگینامه ای پاسخ دهندگان است¬. قسمت دوم پرسشنامه در خصوص شاخص های عامل قیمت است و در قسمت سوم پرسش های رضایت مندی مشتریان از کیفیت خدمات است . برای تحلیل داده ها ، با توجه به ماهیت موضوع ابتدا داده ها بر اساس شاخص های میانگین و انحراف معیار و نمودار ستونی توصیف شدند، سپس¬برای آزمون سوالات پژوهش از آماره T ¬تک نمونه ای و ضریب همبستگی و رگرسیون چند متغیره استفاده شده است . خلاصه نتایج پژوهش نشان می دهد عامل قیمت نقش عمده ای را در تامین رضایت مشتری داشته پس از آن عامل توزیع کالا ساختار ارایه خدمات در اهمیت بعدی قرار دارد.
کلمات کلیدی : فروشگاه های زنجیره ای رضایت مشتری قیمت.