بررسی تاثیر پارامترهای طراحی روسازی آسفالتی بر روی تنش و کرنش نقطه ای با استفاده از kenlayer

بررسی تاثیر پارامترهای طراحی روسازی آسفالتی بر روی تنش و کرنش نقطه ای با استفاده از kenlayer

آرش رئوفی1

1) کارشناسی ارشد عمران گرایش راه و ترابری

محل انتشار : دومین کنگره بین المللی سالانه عمران، معماری و شهرسازی معاصر - دبی(2dubaiconf.com)
چکیده :
در حمل و نقل ایمن شاخصه های متعددی وجود دارد که بایستی در نظر گرفته شود که از آن جمله سلامت راننده، راه، وسیله، علائم و موارد دیگر می باشد. در این میان ایمنی راه و مناسب بودن مسیر و روسازی آن در حمل و نقل مواد خطرناک از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. روسازی راه مجموعه ای از یک سری لایه های طراحی شده با مصالح ها بر روی لایه های تحکیم شده زمین طبیعی می باشد. زمین طبیعی در حالت عادی مقاومت و تراکم کافی را ندارد، در نتیجه لایه های خاکریز با ضخامت های محدود تعریف شده، پخش و کوبیده می شوند تا به ارتفاع از پیش تعیین شده بستر روساری برسند. شناخت دقیق تحلیل های عددی روسازی های آسفالتی و بررسی میزان تأثیر پارامترهای مختلف طراحی بر روی مقاومت آن از اهمیت بالایی برخوردار می باشد که در این تحقیق به آن پرداخته شده است. در این مقاله بدنبال آن هستیم تا با تغییر مدول الاستیسیته، فضاهای خالی و ضخامت رویه های آسفالتی در یک مدل ثابت، تأثیر هر یک از این پارامترها در تنش و کرنش نقطه ای آسفالت را برآورد نماییم.
کلمات کلیدی : روسازی نرم افزار kenlayer مدول الاستیسیته آسفالت تنش و کرنش نقطه ای