تاثیر کیفیت خدمات و نوآوری بر موفقیت بازاریابی دهان به دهان و شفاهی (مورد مطالعه: آژانس های مسافرتی در شهر تهران)
تاثیر کیفیت خدمات و نوآوری بر موفقیت بازاریابی دهان به دهان و شفاهی (مورد مطالعه: آژانس های مسافرتی در شهر تهران)
احسان احد مطلقی1 آزاده مبینی2
1) استادیار، دانشکده مدیریت، دانشگاه پیام نور استان تهران
2) دانش آموخته، دانشگاه پیام نور تهران
محل انتشار :
دومین کنگره بین المللی علوم، مهندسی و تکنولوژی - هامبورگ(germanconf.com/2nd)
چکیده :
هدف از این تحقیق بررسی تأثیر کیفیت خدمات و نوآوری بر موفقیت بازاریابی دهانبهدهان و شفاهی می¬باشد. روش پژوهش حاضر از حیث هدف، کاربردی است. به لحاظ روش نیز از نوع پژوهشهای توصیفی- همبستگی (غیرآزمایشی) است. روش گردآوری دادهها، میدانی و نوع دادهها کمی است. جامعه آماری دانشجویان رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه پیام نور شهرری هستند که تعداد 250 نفر بهصورت تصادفی بهعنوان نمونه آماری انتخاب شدند. در این تحقیق، دادههای ثانویه از طریق روش کتابخانه¬ای شامل مطالعه کتابها، مقالات، پایاننامهها و دیگر اسناد و مدارک جمعآوریشده است. همچنین برای جمعآوری دادهها از ابزار پرسشنامه استاندارد استفادهشده است. در این پژوهش برای به دست آوردن پایایی پرسشنامه¬ از روش آلفای کرون باخ استفادهشده است. ضریب آلفای کرون باخ پرسشنامه 832/0، به دست آمد. بهمنظور تجزیهوتحلیل دادهها از روش آماری رگرسیون استفادهشده است. نتایج تحقیق نشان میدهد که درمجموع کیفیت خدمات و نوآوری بر موفقیت بازاریابی دهانبهدهان و شفاهی تأثیر معناداری دارد.
کلمات کلیدی :
کیفیت خدمات
نوآوری
بازاریابی
تبلیغات شفاهی