بررسی تاثیر دیگر مشتریان بر تجربه کسب شده از محیط ارائه خدمات برند و انجام تبلیغات توصیهای در مصرف کنندگان
بررسی تاثیر دیگر مشتریان بر تجربه کسب شده از محیط ارائه خدمات برند و انجام تبلیغات توصیهای در مصرف کنندگان
محمدحسین سلیمانی1 فتانه علیزاده مشکانی2
1) دانشجوی کارشناس ارشد مدیریت بازاریابی، دانشکده علوم انسانی، موسسه آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی مولانا، قزوین، ايران
2) استادیار، مدیریت بازرگانی و MBA ، دانشکده مدیرریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، ایران
محل انتشار :
اولین کنفرانس ملی نقش حسابداری، اقتصاد و مدیریت در توسعه پایدار با تاکید بر اقتصاد مقاومتی (aem2017.ir)
چکیده :
با در نظر گرفتن بازارهای رقابتی موجود برای سازمانها و شرکتها و تلاش برای افزایش سهم بازار، استفاده از شیوههای تبلیغاتی که نزد مشتریان از قابلیت باورپذیری و درک بهتری برخوردار هستند، نزد شرکتها اهمیت ویژهای دارند. هدف از این پژوهش تعیین تاثیر دیگر مصرفکنندگان بر تجربه کسب شده در محیط ارائه خدمات و انجام تبلیغات توصیهای بر روی مصرف کننده بود. با توجه به اهمیت نقش اساسی تجربه کسب شده مشتری در شکل گیری تبلیغات توصیهای ، بررسی عوامل تاثیر گذار بر تجربه کسب شده در محیط ارائه خدمات از اهمیت خاصی برخوردار است. این پژوهش بر مبنای هدف کاربردی و بر مبنای روش در زمره پژوهشهای توصیفی از نوع پیمایشی و همبستگی بود. نتایج این پژوهش نشان داد، که ادراک مشابه مصرفکنندگان و ادراک ظاهری آنها تاثیر مثبتی بر تجربه کسب مصرف کننده داشته است و همچنین تجربه کسب شده در محیط فروشگاه سهم زیادی در انجام تبلیغات توصیهای مشتری دارد.
کلمات کلیدی :
تاثیر دیگر مشتریان
تجربه مشتری
تیلیغات توصیه ای