بررسی رابطه میزان استفاده از مدیریت دانش در سازمان آموزش و پرورش استان لرستان از دیدگاه دبیران شاغل در دبیرستان های شهرستان الشتر

بررسی رابطه میزان استفاده از مدیریت دانش در سازمان آموزش و پرورش استان لرستان از دیدگاه دبیران شاغل در دبیرستان های شهرستان الشتر

قدرت مرادی حسنوند1 بهزاد چگنی2 علی یوسفوند3

1) کارشناس ارشد، گروه مدیریت ،علوم انسانی واحد بروجرد ،دانشگاه آزاد اسلامی ،بروجرد ،ایران
2) شناس ارشد،گروه مدیریت ،دانشکده علوم انسانی واحد سنندج، دانشگاه آزاد اسلامی، سنندج، ایران
3) دکترای، گروه مدیریت ،علوم انسانی واحد بروجرد ،دانشگاه آزاد اسلامی ،بروجرد ،ایران

محل انتشار : اولین کنفرانس ملی نقش حسابداری، اقتصاد و مدیریت در توسعه پایدار با تاکید بر اقتصاد مقاومتی (aem2017.ir)
چکیده :
هدف از پژوهش حاضر بررسی میزان استفاده از مدیریت دانش در سازمان آموزش و پرورش استان لرستان از دیدگاه دبیران شاغل در دبیرستانهای شهرستان الشترمی باشد. تعداد افراد جامعه 180 نفر بوده وبر اساس جدول مورگان با استفاده از نمونه گیری تصادفی ساده به حجم 123نفر انتخاب شده است. ابزار پژوهش از پرسشنامه استاندارد مدیریت دانش شریال لاوسون استفاده شده است .که ضریب پایایی89/0 بدست آمده است.برای تجزیه وتحلیل دادها از امار توصیفی و استنباطی آزمون T تک نمونه، برای تجزیه و تحلیل ابعاد مدیریت دانش استفاده گردید.بر اساس یافته های پژوهش بین ابعاد مدیریت دانش (انتشار دانش)با میانگین (6569/3)وبعد کاربرد دانش با میانگین (4457/2)کمترین اولویت را به خود اختصاص داده اند.و میتوان استدلال نمود که سازمان آموزش و پرورش استان لرستان نسبت به بخش (کاربرد دانش )کم توجه بوده است.
کلمات کلیدی : آموزش پرورش- مدیریت دانش-انتشار دانش-کاربر دانش- جذب دانش.