بررسی تأثیر عوامل آمیخته بازاریابی در انتخاب بیمارستان از منظر گردشگران پزشکی در بیمارستان های منتخب شهر تهران

بررسی تأثیر عوامل آمیخته بازاریابی در انتخاب بیمارستان از منظر گردشگران پزشکی در بیمارستان های منتخب شهر تهران

محمدرضا نعمتی1 حامد سلیمانی2 ناصر حمیدی3

1) دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مدیریت جهانگردی-گرایش بازاریابی، موسسه آموزش عالی علامه قزوینی، قزوین، ایران
2) استادیار و عضو هیأت علمی گروه مهندسی صنایع، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قزوین، ایران
3) دانشیار و عضو هیأت علمی گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قزوین

محل انتشار : اولین کنفرانس ملی نقش حسابداری، اقتصاد و مدیریت در توسعه پایدار با تاکید بر اقتصاد مقاومتی (aem2017.ir)
چکیده :
گردشگری در ترکیب با عبارت پزشکی، شکل جدیدی از گردشگری است که محبوبیت زیادی در دهه‌های اخیر کسب کرده است. هدف این مطالعه تعیین تأثیر عوامل آمیخته بازاریابی در انتخاب بیمارستان از منظر گردشگران خارجی در بیمارستان¬های منتخب شهر تهران بود. این مطالعه با روش توصیفی در سال 95 انجام شد و دیدگاه 100 نفر از گردشگران پزشکی خارجی با استفاده از پرسشنامه دو بخشی بررسی و با مقیاس لیکرت نمره¬دهی شد. سپس، داده¬ها با استفاده از نرم افرار spss تجزیه و تحلیل شد. بر اساس یافته تحقیق، هر هفت عامل آمیخته بازاریابی، در انتخاب بیمارستان در شهر تهران از منظر گردشگران پزشکی تأثیرگذار بوده¬اند. محصول بیشترین نقش را در انتخاب گردشگران پزشکی بیمارستان¬های شهر تهران داشته است که نشانگر بالا بودن مهارت پرسنل و کیفیت تجهیزات در گردشگری پزشکی است. همچنین، ترویج کمترین نقش را در این زمینه داشته است که مستلزم توجه بیشتری در این زمینه است
کلمات کلیدی : گردشگری پزشکی عوامل آمیخته بازاریابی انتخاب گردشگران پزشکی بیمارستان