بررسی تأثیر عوامل آمیخته بازاریابی در انتخاب بیمارستان از منظر گردشگران پزشکی در بیمارستان های منتخب شهر تهران

محمدرضا نعمتی1 حامد سلیمانی2 ناصر حمیدی3

چکیده :
گردشگری در ترکیب با عبارت پزشکی، شکل جدیدی از گردشگری است که محبوبیت زیادی در دهه‌های اخیر کسب کرده است. هدف این مطالعه تعیین تأثیر عوامل آمیخته بازاریابی در انتخاب بیمارستان از منظر گردشگران خارجی در بیمارستان¬های منتخب شهر تهران بود. این مطالعه با روش توصیفی در سال 95 انجام شد و دیدگاه 100 نفر از گردشگران پزشکی خارجی با استفاده از پرسشنامه دو بخشی بررسی و با مقیاس لیکرت نمره¬دهی شد. سپس، داده¬ها با استفاده از نرم افرار spss تجزیه و تحلیل شد. بر اساس یافته تحقیق، هر هفت عامل آمیخته بازاریابی، در انتخاب بیمارستان در شهر تهران از منظر گردشگران پزشکی تأثیرگذار بوده¬اند. محصول بیشترین نقش را در انتخاب گردشگران پزشکی بیمارستان¬های شهر تهران داشته است که نشانگر بالا بودن مهارت پرسنل و کیفیت تجهیزات در گردشگری پزشکی است. همچنین، ترویج کمترین نقش را در این زمینه داشته است که مستلزم توجه بیشتری در این زمینه است
کلمات کلیدی : گردشگری پزشکی، عوامل آمیخته بازاریابی، انتخاب، گردشگران پزشکی، بیمارستان


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : مدیریت
محل انتشار : اولین کنفرانس ملی نقش حسابداری، اقتصاد و مدیریت در توسعه پایدار با تاکید بر اقتصاد مقاومتی
آدرس وب سایت کنفرانس : aem2017.ir
ارسال کننده : محمدرضا نعمتی
کد IOI مقاله : XAEE-BKKZE
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XAEE-BKKZE

مقالات مشابه
  1. بررسی تأثیر حالات نفسانی کاربر بر انتخاب رنگ در فضای داخلی مسکونی
  2. تحلیل و ارزیابی شاخص های پویایی در فضاهای شهری
  3. ارزیابی مکان یابی شهرک مسکونی به منظور دستیابی به توسعه پایدار (نمونه موردی شهرک پارس جنوبی عسلویه)
  4. شبیه سازی بازشوهای نمای ساختمان بر میزان مصرف انرژی توسط نرم افزار دیزاین بیلدر (نمونه موردی: خانه روستایی انزلی)
  5. تمایلات مردم نسبت به فضاهای باز یا فضاهای باغشهری در طراحی مجتمع های مسکونی با معیار مقایسه ای (نمونه موردی شهرستان ماهشهر)
  6. تبیین مؤلفه های بعد کالبدی فضای شهری و کاربست آن در طراحی شهری
  7. بررسي الگوي رفتاری در محيط مدارس مدرن ( نمونه ي موردی: دبيرستان جهان علوم استان اردبیل )
  8. شناخت شاخصه های مدیریتی اقتصاد مقاومتی در ارتباط با سامانهای شهری
  9. تاثیر هندسه فراکتال در انعطاف پذیری مسکن بیونیک
  10. استفاده از بتن غلتکی در روسازی راه و مقایسه با روسازی آسفالتی از دیدگاه مدیریت ساخت
  11. توسعه مدل مطلوبیت مدهای حمل‌ونقلی مربوط به هدف‌ سفرهای مختلف
  12. انتخاب المان و ابعاد بهینه در تحلیل لرزه ای سدهای لاستیکی
  13. An Efficient Solution for Advection Equation in Multiphase Mixture Model
  14. مقایسه انواع مختلف دیوار سبز جهت دستیابی به پایداری
  15. A comparative study of the space syntax coordinated with the climate in architecture of Tabriz traditional house
سایر مقالات محل انتشار
  1. ارزیابی اقتصادی شدت مصرف انرژی و ارتباط آن با محصول در تولید گلخانه ای خیار (مطالعه موردی شهرستان گرمسار)
  2. ارائه الگویی جهت ارزیابی شاخص های انتخاب پروژه های سرمایه گذاری با استفاده از رویکرد MCDM (مطالعه موردی : شرکت فریکو)
  3. سنجش عملكرد سازمان راهداري و حمل و نقل جاده ای براساس مدل EFQM
  4. بررسی تجربه گردشگران ورودی از سفر به ایران مطالعه موردی: گردشگران اروپایی
  5. ارزیابی عملکرد سازمان ها با رویکردهای جدید
  6. رضایت و وفاداری مشتری با تاثیر رفتار شهروندی سازمانی در باشگاه های ورزشی خصوصی شهر تبریز
  7. تمایل حضور مشتریان در باشگاه ورزشی با تبلیغات دهان به دهان (مطالعه موردی: باشگاه پرورش اندام تبریز)
  8. بررسی تاثیر دیگر مشتریان بر تجربه کسب شده از محیط ارائه خدمات برند و انجام تبلیغات توصیه‌ای در مصرف کنندگان
  9. تحلیل حاشیه بازاریابی گوشت مرغ با استفاده از الگوی انتظارات عقلایی (مطالعه موردی استان کردستان)
  10. بررسی رابطه بین عدم تقارن اطلاعات، سیاست تقسیم سود و ساختار مالکیت در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
  11. بررسی رابطه سرمايه فكري و عملکرد مالی در بانكها و موسسات مالی پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
  12. بررسی رابطه بین بازدهی های سهام وشاخص امتیاز مرکب
  13. بررسی بیش اعتمادی مدیریتی بر بر نامه ریزی مالیاتی در 50 شرکت برتر بورسی پذیرفته شده در بورس تهران
  14. اثر اندازه شرکت بر پاداش اضافی مدیر عامل در سازمان بورس اوراق بهادار
  15. بررسی رابطه میزان استفاده از مدیریت دانش در سازمان آموزش و پرورش استان لرستان از دیدگاه دبیران شاغل در دبیرستان های شهرستان الشتر