نقش روابط بازرگانی بینالمللی در چالشها و فرصتهای ورود به بازارهای بینالمللی از طریق بازاریابی سبز و تاثیر آن بر تصویر ذهنی مصرفکننده در تصمیمگیری خرید
نقش روابط بازرگانی بینالمللی در چالشها و فرصتهای ورود به بازارهای بینالمللی از طریق بازاریابی سبز و تاثیر آن بر تصویر ذهنی مصرفکننده در تصمیمگیری خرید
سپیده مهرپور1 ماهرخ مرادی2 مهدی عسگری3 آتنا رجبی دهخوارقان4
1) دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی ، بازاریابی ،گروه مدیریت ، دانشکده علوم انسانی ، موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی تاکستان
2) دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی ، بازاریابی ،گروه مدیریت ، دانشکده علوم انسانی ، موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی تاکستان
3) دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی ، تجارت الکترونیک ،گروه مدیریت ، دانشکده علوم انسانی ، موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی
4) دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی ، بازاریابی ،گروه مدیریت ، دانشکده علوم انسانی ، موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی تاکستان
محل انتشار :
کنفرانس ملی تحقیق و توسعه در مدیریت و اقتصاد مقاومتی(ieconf.com)
چکیده :
ورود به بازار بينالمللي، گسترش تجارت، جهانی شـدن محصـولات و بـینالمللـی شـدن شـرکتهـا، همواره بر اهمیت روابط بازرگانی بینالملل افزوده است. روابط بازرگانی بینالملل ابعاد مختلفی را دربرمیگیرد که اثربخشی شرکتها را در بازار بینالمللی و افزايش نگراني و آگاهيهاي عمومي نسبت به سلامت و حفاظت از محيط زيست منجر به اين شده است كه مصرف كنندگان در خريدهاي خود مسائل زيست محيطي را مدنظر قرار دهند. همزمان با افزايش اهميت مسائل زيست محيطي در ميان مصرفكنندگان، شناخت عوامل موثر بر قصد خريد محصولات سبز توسط مصرف كنندگان نیز ضروري به نظر ميرسد. با توجه به اینکه شرایط بازار پیچیـده و دسـتخوش تغییـرات مـداوم و پـی در پـی است، کسـب سـریع اطلاعات بازرگـانی اغلـب رمـز موفقیـت در بازارهـای بـینالمللـی اسـت.
کلمات کلیدی :
روابط بازرگانی بینالمللی
بازارهای بینالمللی
بازاریابی سبز
تصویر ذهنی مصرفکننده
تصمیمگیری خرید