چالشها و منافع بازاریابی دیجیتالی در شرکتهای کوچک و متوسط
چالشها و منافع بازاریابی دیجیتالی در شرکتهای کوچک و متوسط
محمدرضا فلاح1 فاطمه پرهیزکار2 شیرین قره خانی3
1) استادیار گروه مدیریت، دانشگاه حضرت معصومه (س)، قم ایران
2) دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه حضرت معصومه (س)
3) دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه حضرت معصومه (س)
محل انتشار :
اولین کنفرانس ملی مدیریت و بهبود فضای کسب و کار(mibeconf.ir)
چکیده :
در چند دهه اخیر بازاریابی دیجیتالی بهعنوان یکی از مهمترین جنبههای نوآوری در انجام فرایندهای کسبوکار، توسط سازمانها و شرکتهای زیادی در سطح جهان به کار گرفتهشده است. سازمانهای کوچک و متوسط بهعنوان بخش عمده اقتصادی هر کشور نقش اساسی در بهبود و ارتقا شاخصهای اقتصادی دارند؛ و به همین دلیل اتخاذ روشها و ابزارهای نوآورانه و نوین انجام فرایندها و امور کسب کار مانند بازاریابی دیجیتالی نقش مهمی در موفقیت اینگونه سازمانها خواهد داشت؛ اما بکار گیری بازاریابی دیجیتالی در اینگونه شرکتها با چالشها و موانعی روبروست. هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر دیجیتال بر فعالیتهای بازاریابی کسبوکارهای کوچک و متوسط است. بدین منظور مسائل و موضوعاتی که هنگام بهکارگیری فعالیتهای بازاریابی دیجیتالی فرا روی شرکتها قرار میگیرد، تشریح و موردبحث قرار میگیرد.
کلمات کلیدی :
بازاریابی دیجیتالی
شرکتهای کوچک و متوسط
چالشها و فرصتها