چالش‌ها و منافع بازاریابی دیجیتالی در شرکت‌های کوچک و متوسط

محمدرضا فلاح1 فاطمه پرهیزکار2 شیرین قره خانی3

چکیده :
در چند دهه اخیر بازاریابی دیجیتالی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین جنبه‌های نوآوری در انجام فرایندهای کسب‌وکار، توسط سازمان‌ها و شرکت‌های زیادی در سطح جهان به کار گرفته‌شده است. سازمان‌های کوچک و متوسط به‌عنوان بخش عمده اقتصادی هر کشور نقش اساسی در بهبود و ارتقا شاخص‌های اقتصادی دارند؛ و به همین دلیل اتخاذ روش‌ها و ابزارهای نوآورانه و نوین انجام فرایندها و امور کسب کار مانند بازاریابی دیجیتالی نقش مهمی در موفقیت این‌گونه سازمان‌ها خواهد داشت؛ اما بکار گیری بازاریابی دیجیتالی در این‌گونه شرکت‌ها با چالش‌ها و موانعی روبروست. هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر دیجیتال بر فعالیت‌های بازاریابی کسب‌وکارهای کوچک و متوسط است. بدین منظور مسائل و موضوعاتی که هنگام به‌کارگیری فعالیت‌های بازاریابی دیجیتالی فرا روی شرکت‌ها قرار می‌گیرد، تشریح و موردبحث قرار می‌گیرد.
کلمات کلیدی : بازاریابی دیجیتالی، شرکت‌های کوچک و متوسط، چالش‌ها و فرصت‌ها


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : فناوری اطلاعات، تجارت الکترونیک و کسب و کار الکترونیک
محل انتشار : اولین کنفرانس ملی مدیریت و بهبود فضای کسب و کار
آدرس وب سایت کنفرانس : mibeconf.ir
ارسال کننده : محمدرضا فلاح
کد IOI مقاله : XAZF-CBGFC
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XAZF-CBGFC

مقالات مشابه
  1. بام سبز ، معماری پایداری ، و مصالح سبز وکاربرد آن در جهت کاهش مصرف انرژی
  2. Analysis And Design Of Active CMOS Mixer With Low IM2 & IM3
  3. تحلیل بافت های فرسوده شهری در راستای احیا و پیشگیری از فرسودگی (مطالعه موردی: محله درب نو گرگان)
  4. یهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان(پنجره دوحداره)
  5. بررسی تأثیر حالات نفسانی کاربر بر انتخاب رنگ در فضای داخلی مسکونی
  6. بررسی عناصر کالبدی در باغ های تخت ایران ؛ مطالعه موردی باغ تخت قصر قجر و باغ شازده ماهان کرمان
  7. ارزیابی آسایش حرارتی اقلیمی براساس شاخص های ماهانی و اوانز و زیست اقلیمی جهت دستیابی به معماری پایدار نمونه مورد مطالعه : شهر همدان
  8. معماري همساز با اقلیم با تاکید بر مجتمع هاي مسکونی
  9. (برنامه ریزی معماری استفاده بهینه از نور روز در کلاس درس مدارس) نمونه موردی:دبستان مجتمع آموزشی هدایت قم
  10. نگاهی به معماری بومی در اقلیم گرم و مرطوب (سواحل جنوبی ایران)
  11. تحلیل و ارزیابی شاخص های پویایی در فضاهای شهری
  12. سیستم ساختمانی ترونکو، روشی نوین در معماری پایدار
  13. A Study on Sediment Settling Pattern in the Reservoir of Shahid Rajaie Dam by Using Observed Data & Empirical Methods
  14. علل بروز تخلفات مهندسی ساختمان در شهر ایلام
  15. Investigation of the Seismic Behavior of the Coupled Shear Walls
سایر مقالات محل انتشار
  1. تاثيرگذاري كيفيت خدمات بر رضايت‌مندي و وفاداري مشتريان در حوزه انبارداري صنعت لجستيك
  2. واکاوی رسانه های اجتماعی: تعاریف، ویژگی ها و چالش های اخلاقی
  3. کارآفرینی فناورانه و نقش آن در اشتغال پایدار
  4. شناسایی عوامل مؤثر بر نارضایتی مشتریان از خدمات بانکی و تأثیر آن بر سودآوری بانک پارسیان
  5. تاثیر هوش رقابتی بر خرد سازمانی
  6. رتبه بندي عوامل مؤثر در موفقیت صادرات نرم‌افزار ایران و ارائه راهکار مبتنی بر مدل OVAL
  7. تاثیر دانش بازار بر ابعاد شناسایی و خلق فرصت های کار آفرینانه(مورد مطالعه:شرکت های کار آفرینی شهر تهران)
  8. جذب هیئت کارآفرینی: مدلی برای ارتقای کسب و کار در مراکز رشد و پارک¬ها و حرکت دانشگاه ها به سمت اقتصاد فناور محور
  9. بررسی رابطه هوش هیجانی و رضایت شغلی با فرسودگی شغلی کارکنان شرکت فریداد تجارت قشم (آفرودیت) مناطق آزاد
  10. اثربخشی رسانه های اجتماعی بر اساس مدل AIDA در بازاریابی شرکت فریداد تجارت قشم (آفرودیت) مناطق آزاد
  11. اولویت‌بندی عوامل موثر در توسعه خدمات نوین بانکی با تکنیک برنامه‌ریزی ترجیحات فازی لگاریتمی (مورد مطالعه: بانک صادرات کاشان)
  12. بررسی تاثیر عدالت اطلاعاتی و عدالت بین شخصی بر رفتار غیرمولد با نقش میانجی حمایت سازمانی ادراک شده.( مطالعه موردی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی بناب)
  13. بررسی رابطه مؤلفه‌های آمیخته بازاریابی با وفاداری مشتری با توجه به نقش میانجی رضایتمندی مشتریان در فروشگاه‌های پوشاک شهرستان گرگان
  14. روش های سنجش عملکرد در دانشگاه های آزاد اسلامی
  15. رتبه بندی مشکلات توسعه بانکداري الکترونيکي ، مطالعه موردی : بانک های شهرستان آمل