بررسی معیارهای نظام مدیریت مدرسه محوری با استفاده از تکنیک BWM

بررسی معیارهای نظام مدیریت مدرسه محوری با استفاده از تکنیک BWM

کاظم علی زاده1

1) کارشناس ارشد تحقیقات آموزشی دانشگاه آزاد تنکابن

محل انتشار : اولین کنفرانس روانشناسی، مشاوره و علوم رفتاری(iscps.ir)
چکیده :
هدف از تحقیق حاضر بررسی معیارهای نظام مدیریت مدرسه محوری با استفاده از تکنیک تصمیم گیری چند معیاره BWM می باشد. در این تحقیق با استفاده از نظر خبرگان و مطالعات کتابخانه اي مولفه های مدیریت مدرسه محوری، استخراج شده است. مولفه های تحقیق حاضر با استفاده از تحلیل سلسله مراتبی bwm اولویت بندی می شود. با توجه به مولفه های مقاله و نیز نتایج حاصل از تحلیل آماری به دست آمده از محاسبات، می تواند تاثیر بسزایی در عملکرد بهتر مدارس و در نتبجه می تواند تاثیر بیشتری در آموزش و پرورش کشور داشته باشد. با توجه به نتایج به دست آمده در سطح اول معیار «نظام کنترل و نظارت» با وزن 0.47 در رتبه نخست قرار گرفته است . معیار « نظام تصمیم گیری» با وزن 0.34 در رتبه دوم قرار گرقته است و نیز ممعیار « نظام ارزیابی عملکرد» با وزن 0.19 در رتبه سوم قرار گرفته است. در سطح دوم معیار های «نظارت عالی» و «خود کنترلی» با وزن های 0.193 ، 0.174 به ترتیب در اولویت های اول و دوم قرار گرفته اند. مدیران و مسئولین با به کار گیری نتایج حاصل از یافته های تحقیق حاضر می توانند به نتایج بهتری در آینده دست یابند.
کلمات کلیدی : مدیریت-مدرسه محوری - تصمیم گیری چند معیاره- BWM