تاثیر یادگیری سیار بر مشارکت و روابط بین فردی دانش آموزان

تاثیر یادگیری سیار بر مشارکت و روابط بین فردی دانش آموزان

مرضیه سادات چاوشیان نائيني1 زينب گلزاري2

1) رشته تکنولوژی آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب، ایران، تهران
2) استادیار دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب، ایران، تهران

محل انتشار : اولین کنفرانس روانشناسی، مشاوره و علوم رفتاری(iscps.ir)
چکیده :
در فصل اول کلیات تحقیق شامل مسئله اصلی تحقیق، ضرورت و اهمیت، اهداف و فرضیه ها ارائه گردید. فصل دوم شامل ادبیات و مبانی نظری و پیشینه تحقیق بود. در این فصل تحقیقات مشابه قبلی مرتبط با موضوع ارائه گردید. در فصل سوم روش تحقیق، جامعه و نمونه آماری، تعداد اعضای جامعه آماری، روش نمونه گیری و تخمین تعداد اعضای نمونه، روش تحقیق، روایی و پایایی سؤالات پرسشنامه، روش تجزیه و تحلیل و انواع آزمون های آماری مورد استفاده، بیان گردید. در فصل چهارم یافته های تحقیق در قالب آمار توصیفی و استنباطی ارائه گردید و فصل پنجم شامل بیان خلاصه ای از تحقیق، محدودیت های تحقیق و پیشنهادات تحقیق بود. از نظر دسته‌بندي تحقيقات بر حسب هدف، مي‌توان اين تحقيق را يك تحقيق کاربردی محسوب كرد، از نظر دسته‌بندی تحقیقات توصیفی، این پژوهش از نوع توصیفی – پیمایشی به‌ شمار می‌رود، به این دليل که محقق وارد میدان فعالیت شده و با توزیع پرسشنامه به سؤالات تحقیق پاسخ می دهد. در قسمت نظری اطلاعات مورد نیاز دراین تحقیق از روش کتابخانه ای جمع آوری شده و در روش میدانی در خصوص موضوع مورد تحقیق با ارائه پرسشنامه به اعضای نمونه، اطلاعات لازم جمع آوری گردید. در اين پژوهش، ابزار اندازه‌گيري، پرسشنامه بود که در آن با استفاده از طیف لیکرت، نظر افراد جمع آوری شد. با استفاده از آلفای کرونباخ، از قابلیت اعتماد ابزار اندازه گیری اطمینان حاصل شد و همچنین برای اطمینان از روایی ابزار اندازه گیری از روش روایی محتوا استفاده شد.
کلمات کلیدی : یادگیری سیار مشارکت روابط بین فردی