بررسی رابطه بین آوای سازمانی و ابتکار سازمانی بین معلمان مقطع ابتدایی ناحیه یک شهر اردبیل

بررسی رابطه بین آوای سازمانی و ابتکار سازمانی بین معلمان مقطع ابتدایی ناحیه یک شهر اردبیل

سمیه کمانگر1 علی خالق خواه2 تقی اکبری3 حسین تقوی4

1) دانشجوی کارشناسی ارشد آموزش و بهسازی منابع انسانی، دانشگاه محقق
2) عضو هیئت علمی دانشگاه محقق
3) عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی-ایران
4) عضو هیئت علمی دانشگاه محقق

محل انتشار : اولین کنفرانس روانشناسی، مشاوره و علوم رفتاری(iscps.ir)
چکیده :
امروزه ابتکار ونوآوری یکی از مزیت های اصلی برای حیات سازمان های آموزشی بویژه مدارس ابتدایی است که یکی از سازه های مهم که نقش برجسته ای در افزایش نوآوری فرد و سازمان دارند آوای سازمانی است. لذا تحقیق حاضر با هدف بررسی رابطه بین آوای سازمانی با ابتکار سازمانی بین معلمان مقطع ابتدایی ناحیه یک شهر اردبیل طراحی شده است. در پژوهش حاضر جامعه ی آماری شامل معلمان مقطع ابتدایی ناحیه یک شهر اردبیل می باشد. تعداد نمونه را به طور تصادفی با استفاده از جدول کرجسی و مورگان 211 نفر در نظر می گیریم. این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ شیوه ی گردآوری داده ها جزء پژوهش های توصیفی، همبستگی است.ابزار پژوهش شامل پرسشنامه می باشد. داده های حاصل با استفاده از نرم افزار spssتجزیه و تحلیل شدند. نتایج پژوهش حاضر نشان داد که آوای سازمانی ارتباط مثبت و معناداری با ابتکار سازمانی دارد .
کلمات کلیدی : آوای سازمانی ابتکار سازمانی معلمان مقطع ابتدایی