بررسی فرایند اعتماد سازی الکترونیکی در مبادلات الکترونیک و نقش آن در بکار گیری اثر بخش فنآوریهای الکترونیکی

بررسی فرایند اعتماد سازی الکترونیکی در مبادلات الکترونیک و نقش آن در بکار گیری اثر بخش فنآوریهای الکترونیکی

مهرزاد سرفرازی1 احمد ابراهیمی2

1) گروه مدیریت دولتی، واحد لارستان، دانشگاه آزاد اسلامی، لارستان، ایران.(نویسنده مسئول)
2) دانشجوی مدیریت دولتی، واحد لارستان، دانشگاه آزاد اسلامی، لارستان، ایران

محل انتشار : چهارمین کنگره بین المللی مهندسی، تکنولوژی و علوم کاربردی - نیوزلند(etas2019.com)
چکیده :
اگر برقراري ارتباط موثر را كليد فروش موفق درنظر بگيريم، اعتماد را بايد اساس و جوهره تشكيل هر رابطه و سنگ‌بناي هرگونه موفقيتي در عرصه مملكت‌داري، زندگي و كسب و كار به حساب آورد. اگر از فروشندگان حرفه‌اي و رؤساي سازمانهاي بزرگ فروش درمورد دلايل موفقيتشان سؤال كنيم، بدون شك آنها (اعتماد) را يك عامل مهم و راهبردي در اين زمينه معرفي خواهندكرد. اصولاً صميميت به عنوان رمز برقراري رابطه موثر با ديگران از جايي خاتمه مي يابد كه عدم اعتماد شروع مي شود. اعتماد را مي‌توان به اعتماد به فرد، اعتماد به گروه و اعتماد به سازمان تقسيم بندي نمود. اين سه دسته اعتماد با يكديگر داراي رابطه تنگاتنگي مي‌باشند. بسیاری از کارشناسان براین باورند که تقویت روحیه اعتماد در میان کارمندان یکی از مهمترین عوامل ایجاد یکپارچگی، پویایی و تحرک در محیط کار به شمار می آید. بنابراین می توان چنین نتیجه گرفت، سازمانی که در بین کارکنانش اعتماد وجود دارد معمولا در پیشبرد اهدافش موفق تر است. در ترسيم نمودار سازماني دولت و شهرداري الكترونيك و بررسي استراتژيك چگونگي تجزيه و تحليل بكارگيري فناوري مدرن تكنولوژي انتقال اطلاعات در ساختار شهرداري، اولين و بنيادي ترين موضوع قابل بحث چگونگي تدوين يك استاندارد قابل قبول درون و برون سازماني، در بحث اعتماد سازي الكترونيكي است. بدون شك، يكي از مهمترين عوامل قابل تعمق با محوريت كلان در دولت و شهرداري الكترونيك بهره گيرندگان از اين خدمات مجازي يا شهروندان دولت مي باشد. در ورود به موضوع چگونگي نگرش يك سيستم دولت و شهرداري الكترونيك به گيرندگان خدمات خود، اولين و اساسي ترين بحث پيرامون( ايجاد هويت ديجيتالي به عنوان شاخص شناسايي و مديريت دسترسي به منابع اطلاعات فردي) مي باشد.چيزي كه از آن بعنوان(Trust,Identity and Access Management) ياد مي كنيم. دراین مقاله به بررسی مفاهیم اعتماد و اعتماد سازی الکترونیکی پرداخته و سعی خواهیم کرد تاحد امکان این موضوع را تبیین وارائه کنیم.
کلمات کلیدی : اعتماد مؤلفه‌هاي ايجاد اعتماد کلاسهای اعتماد تعیین راهبردهای اعتماد سازی بررسي مفهوم اعتماد و اعتماد سازي الكترونيكي نقش اعتماد سازی الکترونیکی در استفاده از فناوري هاي الكترونيكي اعتمادسازي الكترونيكي در دولت الکترونیک و شهرداری الکترونیک.