بررسی اثر مشارکت مشتری و درگیری ذهنی بر ارتباط خود برند و هدف از استفاده از برند در مشتریان فروشگاه های لوازم خانگی ایرانی (مطالعه موردی: لوازم خانگی اسنوا)

بررسی اثر مشارکت مشتری و درگیری ذهنی بر ارتباط خود برند و هدف از استفاده از برند در مشتریان فروشگاه های لوازم خانگی ایرانی (مطالعه موردی: لوازم خانگی اسنوا)

نریمان اکبری1 محمدرضا قربانی براگوری2 حمید کاظمی پور طالکوئی3 شهرام هاشم نیا4 یزدان شیر محمدی5

1) کارشناس ارشد مدیریت کسب و کار گرایش استراتژی، دانشگاه پیام نور مرکز البرز، ایران
2) کارشناس ارشد مدیریت کسب و کار گرایش استراتژی، دانشگاه پیام نور مرکز دماوند، ایران
3) کارشناس ارشد مدیریت دولتی گرایش منابع انسانی، دانشگاه پیام نور مرکز رشت، ایران
4) استادیار، دانشگاه پیام نور مرکز البرز، ایران
5) استادیار، دانشگاه پیام نور مرکز البرز، ایران

محل انتشار : یازدهمین کنفرانس بین المللی ترفندهای مدرن مدیریت، حسابداری، اقتصاد و بانکداری با رویکرد رشد کسب و کارها(icmeaconf.com)
چکیده :
یکی از موضوعات اساسی که در زمینه برند طی سال های اخیر در پژوهش های بازاریابی بسیار مدنظر قرار گرفته، شناسایی فرایند روان شناختی درگیری ذهنی در انتخاب برند است. با توجه به اهمیت مورد فوق پژوهش حاضر با هدف بررسی اثر مشارکت مشتری و درگیری ذهنی بر ارتباط خود برند و هدف از استفاده از برند انجام گردید.جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه مشتریان فروشگاه های لوازم خانگی ایرانی برند اسنوا در شهر رشت می باشد که با استفاده از جدول مورگان نمونه ای به حجم 384 نفر انتخاب گردید. با توجّه به شناخت از جامعه آماري مورد بررسي نمونه گيري تصادفی و از نوع در دسترس می باشد. در این پژوهش متغیرهای عامل پردازش شناختی، بعد احساسی مصرف کننده، بعد کنشی مصرف کننده، ارتباط با خود، هدف از استفاده از برند و همچنین درگیری ذهنی مصرف کننده به وسیله توزیع پرسشنامه محقق ساخته مورد بررسی قرار گرفت و در پایان نتایج حاصل از تحلیل با نرم افزار SMART PLS نشان داد متغیرهای مستقل توانایی پیش بینی متغیر وابسته را دارند. لذا فرضیه اصلی این تحقیق تأیید شده و می توان گفت مشارکت مشتری و درگیری ذهنی بر ارتباط خود برند و هدف از استفاده از برند تأثیرگذار است که با توجه به نتایج به دست آمده پیشنهاد می گردد که عامل مشارکت مشتری و تلاش در جهت حفظ آن مد نظر بازارياباني كه خواهان افزايش سودآوري خود از طريق ايجاد وفاداري و تعهد هستند قرار بگيرد.
کلمات کلیدی : مشارکت مشتری درگیری ذهنی ارتباط خود برند