بررسی اثر مشارکت مشتری و درگیری ذهنی بر ارتباط خود برند و هدف از استفاده از برند در مشتریان فروشگاه های لوازم خانگی ایرانی (مطالعه موردی: لوازم خانگی اسنوا)

نریمان اکبری1 محمدرضا قربانی براگوری2 حمید کاظمی پور طالکوئی3 شهرام هاشم نیا4 یزدان شیر محمدی5

چکیده :
یکی از موضوعات اساسی که در زمینه برند طی سال های اخیر در پژوهش های بازاریابی بسیار مدنظر قرار گرفته، شناسایی فرایند روان شناختی درگیری ذهنی در انتخاب برند است. با توجه به اهمیت مورد فوق پژوهش حاضر با هدف بررسی اثر مشارکت مشتری و درگیری ذهنی بر ارتباط خود برند و هدف از استفاده از برند انجام گردید.جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه مشتریان فروشگاه های لوازم خانگی ایرانی برند اسنوا در شهر رشت می باشد که با استفاده از جدول مورگان نمونه ای به حجم 384 نفر انتخاب گردید. با توجّه به شناخت از جامعه آماري مورد بررسي نمونه گيري تصادفی و از نوع در دسترس می باشد. در این پژوهش متغیرهای عامل پردازش شناختی، بعد احساسی مصرف کننده، بعد کنشی مصرف کننده، ارتباط با خود، هدف از استفاده از برند و همچنین درگیری ذهنی مصرف کننده به وسیله توزیع پرسشنامه محقق ساخته مورد بررسی قرار گرفت و در پایان نتایج حاصل از تحلیل با نرم افزار SMART PLS نشان داد متغیرهای مستقل توانایی پیش بینی متغیر وابسته را دارند. لذا فرضیه اصلی این تحقیق تأیید شده و می توان گفت مشارکت مشتری و درگیری ذهنی بر ارتباط خود برند و هدف از استفاده از برند تأثیرگذار است که با توجه به نتایج به دست آمده پیشنهاد می گردد که عامل مشارکت مشتری و تلاش در جهت حفظ آن مد نظر بازارياباني كه خواهان افزايش سودآوري خود از طريق ايجاد وفاداري و تعهد هستند قرار بگيرد.
کلمات کلیدی : مشارکت مشتری، درگیری ذهنی، ارتباط خود برند


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : بازاریابی
محل انتشار : یازدهمین کنفرانس بین المللی ترفندهای مدرن مدیریت، حسابداری، اقتصاد و بانکداری با رویکرد رشد کسب و کارها
آدرس وب سایت کنفرانس : icmeaconf.com
ارسال کننده : محمدرضا قربانی براگوری
کد IOI مقاله : XBGC-DFCCC
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XBGC-DFCCC

مقالات مشابه
  1. بام سبز ، معماری پایداری ، و مصالح سبز وکاربرد آن در جهت کاهش مصرف انرژی
  2. Analysis And Design Of Active CMOS Mixer With Low IM2 & IM3
  3. تحلیل بافت های فرسوده شهری در راستای احیا و پیشگیری از فرسودگی (مطالعه موردی: محله درب نو گرگان)
  4. یهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان(پنجره دوحداره)
  5. بررسی تأثیر حالات نفسانی کاربر بر انتخاب رنگ در فضای داخلی مسکونی
  6. بررسی عناصر کالبدی در باغ های تخت ایران ؛ مطالعه موردی باغ تخت قصر قجر و باغ شازده ماهان کرمان
  7. ارزیابی آسایش حرارتی اقلیمی براساس شاخص های ماهانی و اوانز و زیست اقلیمی جهت دستیابی به معماری پایدار نمونه مورد مطالعه : شهر همدان
  8. معماري همساز با اقلیم با تاکید بر مجتمع هاي مسکونی
  9. (برنامه ریزی معماری استفاده بهینه از نور روز در کلاس درس مدارس) نمونه موردی:دبستان مجتمع آموزشی هدایت قم
  10. نگاهی به معماری بومی در اقلیم گرم و مرطوب (سواحل جنوبی ایران)
  11. تحلیل و ارزیابی شاخص های پویایی در فضاهای شهری
  12. سیستم ساختمانی ترونکو، روشی نوین در معماری پایدار
  13. A Study on Sediment Settling Pattern in the Reservoir of Shahid Rajaie Dam by Using Observed Data & Empirical Methods
  14. علل بروز تخلفات مهندسی ساختمان در شهر ایلام
  15. Investigation of the Seismic Behavior of the Coupled Shear Walls
سایر مقالات محل انتشار
  1. سنجش مبتنی بر صلاحیت حرفه ای ملی در استانداردهای شغلی و حرفه ای
  2. شناسایی مؤلفه‌های تأثیرگذار عدالت اجتماعی در مدیریت اسلامی
  3. بررسی تاثیر نگرش، کنترل رفتار درک شده، هنجار ذهنی و مصرف موقعیتی بر قصد خرید (مورد مطالعه: خریداران ماهی در شهر اهواز)
  4. تحلیل نقاط قوت و ضعف مسئله ی تکلیف دولت در خصوص ایجاد بستر اشتغال در حقوق بین الملل و حقوق ایران
  5. بررسی عوامل موثر در عدم استفاده از کنترل های سنجش مسئولیت در شرکت ها
  6. بررسی اثر مشارکت مشتری و درگیری ذهنی بر ارتباط خود برند و هدف از استفاده از برند در مشتریان فروشگاه های لوازم خانگی ایرانی (مطالعه موردی: لوازم خانگی اسنوا)
  7. شناسایی و رتبه بندی اثربخش ترین تکنیک های حسابداری مدیریت در شرکت های فعال در حوزه دارویی
  8. بررسی رابطه بین میزان استفاده از خدمات نوین بانکداری الکترونیک (امضای الکترونیک ،محب (مدیریت حساب های بانکی) ،همراه بانک وخودپرداز)و میزان وفاداری مشتریان مطالعه موردی (شعب بانک ملت شهر کرمان)
  9. تحلیل وضعیت دین مداری مدیران ومعاونین مدارس ابتدایی شهرستان کنارک
  10. بررسي تاثير كاركرد سيستم هوش تجاري بر بهبود عملكرد مبارزه با پولشويي (مطالعه موردي: بانك توسعه صادرات ايران)
  11. کاهش ریسک و افزایش سودآوری سازمانی به کمک رویکرد شبکه عصبی و جستجوی هارمونی (مورد مطالعه : بانك سامان)
  12. مدیریت و ارزیابی ابعاد فرآیند توانمندسازی کارکنان در سازمان
  13. Investigate the effect between perfectionism, personality traits and competitive intelligence on strategic thinking of senior managers in Guilan province industries
  14. رابطه میان کارایی و ارزش سهام بانک‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
  15. تاثیرارتقای کیفیت فناوری اطلاعات بر بهبود عملکرد کارمندان بانک (مطالعه موردی :شعب بانک شهر شیراز )