بررسی رابطه بین میزان استفاده از خدمات نوین بانکداری الکترونیک (امضای الکترونیک ،محب (مدیریت حساب های بانکی) ،همراه بانک وخودپرداز)و میزان وفاداری مشتریان مطالعه موردی (شعب بانک ملت شهر کرمان)

بررسی رابطه بین میزان استفاده از خدمات نوین بانکداری الکترونیک (امضای الکترونیک ،محب (مدیریت حساب های بانکی) ،همراه بانک وخودپرداز)و میزان وفاداری مشتریان مطالعه موردی (شعب بانک ملت شهر کرمان)

روح الامین دشتی1

1) کاردان بانکداری بین الملل، موسسه بانکداری کرمان، ایران

محل انتشار : یازدهمین کنفرانس بین المللی ترفندهای مدرن مدیریت، حسابداری، اقتصاد و بانکداری با رویکرد رشد کسب و کارها(icmeaconf.com)
چکیده :
باتوجه به گزارش بازاریابی های جهانی و حضور رقبای متعدد، فعالیت بانکها برای دستیابی به سهم بیشتری از بازار،شدت یافته است. در این بین یافتن بهترین راه برای جذب و نگهداری مشتری همواره مورد سوال بوده است. تحقیقات نشان داده است که حفظ مشتریان قدیمی و وفادار بسیار اقتصادی تر از جذب مشتریان جدید است. هدف از انجام این پژوهش، بررسی رابطه بین میزان استفاده از خدمات نوین بانکداری الکترونیک و میزان وفاداری مشتریان در شعب بانک ملت شهر کرمان می باشد. برای جمع آوری اطلاعات از دو پرسشنامه ، وفاداری مشتری و خدمات نوین بانکداری الکترونیک استفاده شده است تجزیه وتحلیل داده ها از طریق همبستگی پیرسون واسپیرمن وهمچنین آزمون کای دو ونرم افزارو برای بیشترین تاثیرگذاری از رگرسیون استفاده شد. بدین منظور پس از بررسی ادبیات تحقیق وپیشینه پژوهش ،پرسشنامه های تحقیق طراحی گردید. این پژوهش با استفاده از مطالعات مقطعی و روش همبستگی در نمونه آماری 385 نفری از مشتریان این بانک صورت گرفته و پرسشنامه ها به صورت تصادفی در این جامعه آماری توزیع و جمع آوری شد و سپس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج حاصل از همبستگی فرضیه های تحقیق نشان می دهد تمام مولفه های بانکداری االکترونیک با وفاداری مشتریان رابطه دارد و همراه بانک دارای بیشترین همبستگی می باشد.
کلمات کلیدی : خدمات نوین بانکداری الکترونیک ومولفه های آن وفاداری مشتریان بانک ملت