ارزیابی عملکرد مالی فروشگاه های زنجیره ای

محمد ملک آباد1 مجتبی ملک آباد2

1) فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین
2) فارغ التحصیل کارشناسی ارشد حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات

محل انتشار : یازدهمین کنفرانس بین المللی ترفندهای مدرن مدیریت، حسابداری، اقتصاد و بانکداری با رویکرد رشد کسب و کارها(icmeaconf.com)
چکیده :
هدف تحقیق حاضر ارزیابی عملکرد مالی فروشگاه های زنجیره ای بوده است که بدین منظور یک پرسشنامه محقق ساخته تدوین شده که شامل 4 منظر کارت امتیازی متوازن به همراه زیر معیارهای آنها بوده ؛که روایی آن توسط خبرگان مورد تائید قرار گرفته است،همچنین پایایی پرسشنامه حاضر برابر بود با 89/0 ،که نشاندهنده مناسب بودن پایایی آن می باشد. جامعه آماري تحقیق حاضر کلیه 91 نفر از مدیران و سرپرستان فروشگاه های زنجیره ای اتکا در شهر تهران می باشند که ابتدا توسط خبرگان یک دورنما برای فروشگاه های مورد نظر تدوین شده و استراتژی های مناسب جهت تحقق آن نیز مشخص گردید و در ادامه هر یک از زیر معیارهایی که باید جهت اجرای استراتژی ها مورد توجه قرار بگیرد شناسایی گردید.پرسشنامه مورد نظر بین جامعه آماری مورد نظر توزیع گردیده شد .تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که شاخصهای سوداوری با وزن (096/0) ، کشف مشتری با وزن (0.097)،استفاده از فناوری با وزن (0.094) و نواوری با وزن (0.091) بیشترین تاثیر را بر عملکرد مالی فروشگاه های داشته است و در نهایت مشخص گردید که عملکرد مالی کلی فروشگاه ها برابر است با 72.8/0 ، که نشاندهنده عملکرد مالی متوسط آنها می باشد. کلمات کلیدی: عملکردمالی،کارت امتیازی متوازن،تحلیل شبکه ای فازی.
کلمات کلیدی : عملکردمالی کارت امتیازی متوازن تحلیل شبکه ای فازی