تاثیر پیچیدگی برند مکان بر هویت‌یابی و توصیه آن به دیگران از دیدگاه ساکنان

تاثیر پیچیدگی برند مکان بر هویت‌یابی و توصیه آن به دیگران از دیدگاه ساکنان

محبوبه برزگرپور1 رضیه طاهری2

1) کارشناس ارشد مدیریت کارآفرینی، دانشگاه شهید باهنر کرمان
2) کارشناس ارشد مدیریت کارآفرینی، دانشگاه شهید باهنر کرمان

محل انتشار : یازدهمین کنفرانس بین المللی ترفندهای مدرن مدیریت، حسابداری، اقتصاد و بانکداری با رویکرد رشد کسب و کارها(icmeaconf.com)
چکیده :
هدف مطالعه بررسی تاثیر پیچیدگی برند بر هویت‌یابی با مکان ساکنان فعال حوزه گردشگری شهر کرمان می‌باشد. جامعه آماری پژوهش حاضر، ساکنان فعال در حوزه گردشگری در چهار منطقه شهر کرمان می‌باشند. ﺣﺠﻢ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﺑﺮاي سه مطالعه معادل384 می‌باشد، که 412 پرسشنامه مورد بررسی قرار گرفت. اﯾﻦ ﺗﺤﻘﯿﻖ از ﻧﻈﺮ ﻫﺪف ﮐﺎرﺑﺮدي و از ﻟﺤﺎظ روش ﺗﺤﻘﯿﻖ از ﻧﻮع ﺗﻮﺻﯿﻔﯽ- ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﯽ اﺳﺖ. پایایی پرسشنامه نیز با استفاده از آلفای کرونباخ تأیید گردید،که معادل 76/0 برآوردشد. به دلیل استفاده از پرسشنامه استاندارد نیازی به تایید روایی محتوایی آن نمی‌باشد. جهت تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از نرم‌افزارهای24SPSS و23 AMOS استفاده شد. نتایج مطالعه نشان داد که، پیچیدگی برند مکان به واسطه تناسب هویتی بر هویت‌یابی مکان ساکنان تاثیر دارد. علاوه براین، هویت‌یابی مکان بر تعلق مکان به طور مثبت ارتباط دارد. سرانجام، هویت یابی مکان بر تبلیغات دهان به دهان مثبت؛ تاثیر معنی‌داری دارد.
کلمات کلیدی : برندسازی مکان برندسازی مقصد پیچیدگی برند هویت‌یابی با مکان ساکنان شهرکرمان.