تاثیر استراتژی های برند فروشگاهی بر وفاداری مشتریان با توجه به نقش میانجی تجربه مشتریان. مطالعه موردی: فروشگاه شهروند

تاثیر استراتژی های برند فروشگاهی بر وفاداری مشتریان با توجه به نقش میانجی تجربه مشتریان. مطالعه موردی: فروشگاه شهروند

زهرا مهری1

1) کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی /گرایش بلزرگانی بین الملل /پیام نور تهران غرب.

محل انتشار : یازدهمین کنفرانس بین المللی ترفندهای مدرن مدیریت، حسابداری، اقتصاد و بانکداری با رویکرد رشد کسب و کارها(icmeaconf.com)
چکیده :
امروزه برند در بازارهای داخلی و بین المللی به یکی از بازیگران اصلی کسب و کار بدل شده است و هر شرکتی که بتواند برند مقتدرتری در بازار داشته باشد گوی سبقت را خواهد برد. برندهای موفق باعث افزايش اعتماد مصرف کننده به محصولات و خدمات ناملموس شده و مشتريان قادر به تجسم و شناسايي بهتر خدمات آنها ميباشند. بسياري از صاحبان مراكز خريد اين نكته را به خوبي دريافته اند كه زيبایی نام تجاری موجب جذب مشتريان به اين مراكز مي شوند. اين مطالعه تأكيد ميكند كه معماري داخلي مراكز خريد تأثير زيادي بر هيجان بازار و همچنين بر روي تمايل افراد به ماندن در فضا دارد. در تحقیق حاضر به تاثیر استراتژیهای برند فروشگاهی بر وفاداری مشتریان با توجه به نقش میانجی تجربه مشتریان در فروشگاه شهروند پرداخته شد.تحقیق فوق از نظر هدف،کاربردي واز منظر روش،توصیفی میباشد.جامعه آماری کليه مشتریان فروشگاه شهروند در شهر تهران میباشد.لذا تعداد نمونه،384 که به صورت غیراحتمالی در دسترس و براساس فرمول کوکران انتخاب شدند که با استفاده از آزمون کلومروف اسمیرینوف و تحلیل عاملی و معادلات ساختاری لیزرل و ازمون سوبل به بررسی تاثیر بین فرضیه ها پرداخته شد.نتایج تحقیقات نشان می دهد که قدرت رابطه محاسبه شده در تمامی متغیرها مقدار قابل قبولی محسوب می‌شود. همچنین آماره آزمون نی بزرگتر از مقدار بحرانی t در سطح خطای 5% یعنی 96/1 بوده و نشان می‌دهد همبستگی مشاده شده معنادار است. بنابراین با اطمینان 95% تمامی فرضیه ها به اثبات رسید .همچنین در پایان پیشنهاداتی ارائه شد.
کلمات کلیدی : کلید واژه: استراتژیهای برند فروشگاهی - وفاداری مشتریان - تجربه مشتریان - فروشگاه شهروند