بررسی و مقایسه سازگاری اجتماعی دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه2، با کاربری بالا، پایین و متوسط شبکه‌های مجازی اجتماعی

بررسی و مقایسه سازگاری اجتماعی دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه2، با کاربری بالا، پایین و متوسط شبکه‌های مجازی اجتماعی

الهام داودی فارسانی1 طیبه شریفی2

1) دانشجوی دکتری روانشناسی عمومی ، دانشگاه آزاد واحد شهرکرد ،ایران
2) دکترای روانشناسی عمومی ،استاد یار دانشگاه آزاد واحد شهرکرد ،ایران

محل انتشار : دومین همایش آسیب های اجتماعی (asibuma.ir/2nd)
چکیده :
هدف از انجام این پژوهش بررسی و مقایسه سازگاری اجتماعی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه2، با کاربری بالا، پایین و متوسط شبکه‌های مجازی اجتماعی شهر فارسان بود. روش تحقیق حاضر توصیفی و از نوع علی –مقایسه ای و جامعه آماری آن شامل کلیه دانش آموزان دختر مقطع متوسطه 2، شهر فارسان در سال تحصیلی 94-93 می باشد (کل دانش آموزان 1721 نفر ، 801 دانش آموز پسر و 920 دانش آموز دختر) که براساس محاسبات جدول مورگان برای جامعه آماری 920، حجم نمونه برابر با 276 نفرکفایت می کند. که به صورت تصادفی منظم ، ازبین لیست اسامی دانش آموزان مدارس دخترانه شهر فارسان نمونه مورد نظر انتخاب گردید. ابزارهای پژوهش پرسشنامه‌های سازگاری بل، و پرسشنامه محقق ساخته کاربری شبکه های مجازی اجتماعی بودند. تحلیل یافته ها نشان داد بین سازگاری اجتماعی دختران مقطع متوسطه 2، با کاربری بالا، متوسط و پایین تفاوت وجود دارد.
کلمات کلیدی : سازگاری اجتماعی شبکه‌های مجازی اجتماعی سازگاری فارسان