بررسی برندسازی فضاهای شهری با تکیه بر اقلیم خاص محدوده های گردشگری در راستای توسعه اقتصادی

بررسی برندسازی فضاهای شهری با تکیه بر اقلیم خاص محدوده های گردشگری در راستای توسعه اقتصادی

فرحناز خادم فسقندیس1

1) دانشجوی دکتری طراحی شهری

محل انتشار : دومین کنفرانس عمران، معماری و شهرسازی کشورهای جهان اسلام(cau2019.ir)
چکیده :
چکیده گردشگری پس از صنعت نفت و خودروسازی، سومین منبع درآمدزایی در جهان برای کشورها به شمار می‌رود. یکی از رهیافت‫های جدید در حوزۀ گردشگری که شهرهای جهان توسعه یافته را مجذوب خود کرده است برندسازی فضاهای شهری است. ایده اصلی برندسازی شهری آن است که تصویری از شهرها و مکان ها در ذهن مخاطبان ایجاد کند تا شهرها را از مکانی معمول برای بازدیدکنندگان به مقاصدی تبدیل شوند که توریست ها به دنبال بازدید از آنها باشند. برندسازی شهری طی گذشت چندین سال سبب می شود شهرهایی که اقدام به برندسازی برای خود می کنند برای خود ارزش آفرینی داشته باشند این پژوهش با هدف بررسی برندسازی فضاهای شهری با تکیه بر اقلیم خاص محدوده های گردشگری در راستای توسعه اقتصادی ابتدا اهمیت برندسازی فضاهای شهری را توضیح داده و سپس به چگونگی تاثیرشان در صنعت گردشگری می پردازد. روش تحقیق در پژوهش حاضر از نوع کتابخانه ای می باشد. بطوریکه یافته های شماری از تازه ترین پژوهش های حوزه برندسازی، فضاهای شهری، اقلیم و گردشگری درکتابها و نشریات معتبر داخلی و خارجی توسط محقق گرداوری و پس از ترجمه و تنظیم به صورت مقاله حاضر درآمده است. نتايج حاصل از پژوهش بيانگر آن است كه برندسازی فضاهای شهری، فرآیندی زمان بر است و نمی توان انتظار داشت طی چند سال به منافع آن دست یافت.‬‬‬‬
کلمات کلیدی : برندسازی فضاهای شهری اقلیم گردشگری توسعه اقتصادی