بررسی برندسازی فضاهای شهری با تکیه بر اقلیم خاص محدوده های گردشگری در راستای توسعه اقتصادی

فرحناز خادم فسقندیس1

چکیده :
چکیده گردشگری پس از صنعت نفت و خودروسازی، سومین منبع درآمدزایی در جهان برای کشورها به شمار می‌رود. یکی از رهیافت‫های جدید در حوزۀ گردشگری که شهرهای جهان توسعه یافته را مجذوب خود کرده است برندسازی فضاهای شهری است. ایده اصلی برندسازی شهری آن است که تصویری از شهرها و مکان ها در ذهن مخاطبان ایجاد کند تا شهرها را از مکانی معمول برای بازدیدکنندگان به مقاصدی تبدیل شوند که توریست ها به دنبال بازدید از آنها باشند. برندسازی شهری طی گذشت چندین سال سبب می شود شهرهایی که اقدام به برندسازی برای خود می کنند برای خود ارزش آفرینی داشته باشند این پژوهش با هدف بررسی برندسازی فضاهای شهری با تکیه بر اقلیم خاص محدوده های گردشگری در راستای توسعه اقتصادی ابتدا اهمیت برندسازی فضاهای شهری را توضیح داده و سپس به چگونگی تاثیرشان در صنعت گردشگری می پردازد. روش تحقیق در پژوهش حاضر از نوع کتابخانه ای می باشد. بطوریکه یافته های شماری از تازه ترین پژوهش های حوزه برندسازی، فضاهای شهری، اقلیم و گردشگری درکتابها و نشریات معتبر داخلی و خارجی توسط محقق گرداوری و پس از ترجمه و تنظیم به صورت مقاله حاضر درآمده است. نتايج حاصل از پژوهش بيانگر آن است كه برندسازی فضاهای شهری، فرآیندی زمان بر است و نمی توان انتظار داشت طی چند سال به منافع آن دست یافت.‬‬‬‬
کلمات کلیدی : برندسازی، فضاهای شهری، اقلیم، گردشگری، توسعه اقتصادی


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : شهرسازی و بازآفرینی شهری
محل انتشار : دومین کنفرانس عمران، معماری و شهرسازی کشورهای جهان اسلام
آدرس وب سایت کنفرانس : cau2019.ir
ارسال کننده : فرحناز خادم فسقندیس
کد IOI مقاله : XBHG-DHKKZ
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XBHG-DHKKZ

مقالات مشابه
  1. تحلیل بافت های فرسوده شهری در راستای احیا و پیشگیری از فرسودگی (مطالعه موردی: محله درب نو گرگان)
  2. ارزیابی آسایش حرارتی اقلیمی براساس شاخص های ماهانی و اوانز و زیست اقلیمی جهت دستیابی به معماری پایدار نمونه مورد مطالعه : شهر همدان
  3. معماري همساز با اقلیم با تاکید بر مجتمع هاي مسکونی
  4. (برنامه ریزی معماری استفاده بهینه از نور روز در کلاس درس مدارس) نمونه موردی:دبستان مجتمع آموزشی هدایت قم
  5. نگاهی به معماری بومی در اقلیم گرم و مرطوب (سواحل جنوبی ایران)
  6. تحلیل و ارزیابی شاخص های پویایی در فضاهای شهری
  7. سیستم ساختمانی ترونکو، روشی نوین در معماری پایدار
  8. بررسی تاثیر طبیعت بر تعاملات اجتماعی در میدان های شهری (نمونه های موردی: میدان های شهر تهران)
  9. گردشگری پایدار دراستان ایلام و ارتباط آن با معماری
  10. طراحی هتل 4 ستاره بارویکرد انرژی های نو و معماری پایدار
  11. The process of designing an adaptable façade for an office building in Tehran, using diva simulation tool
  12. بررسی تاثیرات اکوتوریسم بر توسعه پایدار روستایی
  13. بررسی و ارزیابی برنامه راهبردی و اجرایی توسعه صنعت اقتصادی و گردشگری در (شهرستان ساری)
  14. بررسی تاثیر پارک های علم و فناوری با نگاهی به جامعه
  15. تمایلات مردم نسبت به فضاهای باز یا فضاهای باغشهری در طراحی مجتمع های مسکونی با معیار مقایسه ای (نمونه موردی شهرستان ماهشهر)
سایر مقالات محل انتشار
  1. بررسی و ارزیابی عوامل تاثیرگذار برطراحی معماری ساختمان انرژی صفردر ایران
  2. بررسی رفتار لرزه ای تقویت قاب بتن آرمه تقویت‌شده با الیاف CFRP
  3. تاثیر خانه مد بر ارتقاء فرهنگ پوشش زنان قوم کرد در استان کرمانشاه
  4. کاربرد تکنولوژی واقعیت مجازی به‌عنوان ابزاری در پژوهش‌های معماری
  5. شناخت طراحی فراگیر برای نابینایان در فضاهای عمومی شهر شیراز نمونه موردی:پیاده راه حافظیه و ارگ کریمخانی و ایستگاه مترو نمازی
  6. بررسي قطر بهینه آلیاژ حافظه دار شکلي استفاده شده در مهاربندهای ضربدری فولادی
  7. بررسي طول بهينه آلياژ حافظه دار شکلی استفاده شده در مهاربندهاي ضربدري فولادي
  8. تجارب و دیدگاه های توسعه در ایران و جهان
  9. شناسایی عوامل موثر بر همگرایی دو جامعه میزبان و مهمان در پهنه های زائر پذیر- نمونه موردی : حوزه مرکزی شهر مقدس مشهد
  10. استراتژی و اصول رشد هوشمند در توسعه شهرها
  11. ضرورت استفاده از معماری پایداربارویکردبکارگیری الگوهای پایدار دراقلیم گرم وخشک
  12. تاثیر دیوار ساختمان های بنایی بر رفتار ساختمان در برابر زلزله
  13. بررسی نقش جذابیت بصری در مجتمع تجاری رفاهی با توجه به رضایتمندی مشری و حس حضور
  14. بررسی تکنولوژی‌های مدرن در ایجاد اسناد بناهای تاریخی و نحوه کاربرد آن‌ها در بازسازی سوریه
  15. معماری زمینه گرا و تاثیر آن در توسعه پایدار فرهنگی