بررسی میزان اثرگذاری استراتژی بازاریابی دیجیتال و نظرسنجی انلاین بر صنعت رستوران داری (مطالعه موردی: رستوران های زنجیره ای ایرانویچ و چند رستوران مستقل)

بررسی میزان اثرگذاری استراتژی بازاریابی دیجیتال و نظرسنجی انلاین بر صنعت رستوران داری (مطالعه موردی: رستوران های زنجیره ای ایرانویچ و چند رستوران مستقل)

مهدی خاکی1

1) دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت استراتژیک پردیس دانشگاه تهران، ادرس ایمیل:

محل انتشار : چهارمین کنفرانس بین المللی پژوهش در حسابداری، مدیریت، اقتصاد و علوم انسانی(cmeah.ir)
چکیده :
در این مقاله به بررسی میزان اثرگذاری استراتژی بازاریابی دیجیتال و مولفه های ان، یعنی برنامه بازاریابی دیجیتال، پاسخگویی به نظرسنجی مشتریان، نظارت و پیگیری اطلاعات و نظرسنجی های آنلاین بر درآمد حاصل از فروش و حجم و ظرفیت نظرسنجی های آنلاین و میزان تفاوت این مکانیسم در رستورانهای مستقل و زنجیره ای پرداخته می شود. پژوهش در 120 رستوران زنجیره ای ایرانویچ و 13 رستوران مستقل انجام شده که برای تخمین داده های آن از نرم افزار SPSS 20 استفاده شده است. روایی پرسشنامه روایی محتوایی- محاسبه CVI و CVR و پایایی ان با محاسبه ضریب الفای کرونباخ 878/0 تائید گردیده است. نتایج نشان می دهند که حجم نظرسنجی ها، فروش را افزایش می دهد و ظرفیت نظرسنجی های آنلاین بر درآمد حاصل از فروش تاثیر می گذارد. تاکتیک ها و استراتژیهای بازاریابی دیجیتال بر حجم و ظرفیت نظرسنجی های آنلاین نهایتا بر عملکرد رستوران تاثیر می گذارد. این مسئله در رستوران های زنجیره ای نسبت به رستوران های مستقل و در رستوران های با کیفیت بالا نسبت به رستوران های با کیفیت پایین تر، بارزتر است.
کلمات کلیدی : استراتژی بازاریابی دیجیتال صنایع غذایی حجم و ظرفیت نظرسنجی های آنلاین عملکرد رستوران درآمد فروش