میزان رضایتمندی دانشجویان پزشکی عمومی با اجرای طرح تحول آموزش و تخصيص 6 تخت از بيماريهاي شايع بخش به دانشجويان با هدف ارتقاء و بهبود آموزش اصول صحيح پرونده نويسي و نسخه نويسي در گروههای بالینی (جراحی عمومی، داخلی، قلب)

میزان رضایتمندی دانشجویان پزشکی عمومی با اجرای طرح تحول آموزش و تخصيص 6 تخت از بيماريهاي شايع بخش به دانشجويان با هدف ارتقاء و بهبود آموزش اصول صحيح پرونده نويسي و نسخه نويسي در گروههای بالینی (جراحی عمومی، داخلی، قلب)

دکتر محمد طیبی1 دکتر فاطمه معاونیان تربتی2 دکترلیلا مشهدی3 فرشته عرب4

1) استادیار گروه قلب- دانشگاه علوم پزشکی مشهد
2) دانشجوی دکترای روانشناسی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد
3) استادیار گروه بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
4) کارشناس EDO بیمارستان امام رضا(ع)

محل انتشار : دومین کنگره بین المللی علوم و مهندسی - پاریس(parisconf.com)
چکیده :
ﭘﺰﺷﻜﻲ از ﺟﻤﻠﻪ حرفه ﻫﺎي ﻣﻘﺪﺳﻲ اﺳﺖ ﻛـﻪ وﺟـﻮد آن در ﻫﺮ ﺟﺎﻣﻌﻪ اي ضروري اﺳﺖ، ﺑﻪ ﻫﻤﻴﻦ دليل، ﻣﺴﺄﻟﻪ آﻣﻮزش ﭘﺰﺷـﻜﻲ و ﺗﺮﺑﻴــﺖ ﻧﻴــﺮوي اﻧﺴــﺎﻧﻲ ﻛﺎرآﻣــﺪ ﻫﻤــﻮاره ﻣــﻮرد توجه برنامه ريزان آموزشي بوده است. در تربيت نيروي انساني مورد نياز جامعه و از جمله پزشكان عمومي كه نقش مهمي در نظام سلامت جامعه به عهده دارند نيز وجود يك برنامه آموزشي جامع كه بتواند به نيازهاي روز و در حال تغيير جامعه پاسخ داده و از طرف ديگر بتواند با تربيت نيروي انساني ماهر و توانمند نظام سلامت را در انجام وظايفش ياري دهد از ضروري ترين و مهم ترين وظايف نظام آموزشي محسوب مي شود. از انجایی که برخی تحقیقات، گزارشات و بازدیدها نشان می دهد که دانش آموختگان ر شته پز شکی عمومی آمادگی خود را از نظر مهارت ها و قابلیت ها مخصوصا در زمینه مهارتهای بالینی از جمله نسخه نویسی و پرونده نویسی در حد مطلوبی ارزیابی نمی کنند. برنامه ریزان آموزشی باید بکوشند تا جهت استفاده بهینه از منابع موجود، شرایطی را فراهم سازند که دانشجویان بتوانند دانش و مهارت لازم را برای حرفه آینده خود کسب کنند. برنامه های آموزشی این رشته ها باید به گونه ای طراحی شوند که علاوه بر رشد و توسعه دانشجویان، زمینه ای را جهت کسب تبحر و مهارت بالینی آنان فراهم آورند.
کلمات کلیدی : رضایتمندی پرونده نویسی نسخه نویسی