امکان‌سنجی استقرار سامانه یکپارچه پایش رضایتمندی مشتری در کتابخانه‌عمومی‌از منظر مدیریتی (مطالعه موردی: سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی)

امکان‌سنجی استقرار سامانه یکپارچه پایش رضایتمندی مشتری در کتابخانه‌عمومی‌از منظر مدیریتی (مطالعه موردی: سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی)

سیده زهرا حجت حسینی1

1) دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اطلاعات،دانشگاه بین المللی امام رضا(ع)-

محل انتشار : دهمین کنفرانس بین المللی پیشرفت های اخیر در مدیریت و مهندسی صنایع(mieconf.ir)
چکیده :
امروزه درک نیازها و انتظارات مشتری تنها محدود به بهبود کیفیت محصولات و خدمات سازمانها نمی‌شود. فرایندهای قبل و بعد از خرید مشتریان نیز بر رضایت آنان از محصولات و خدمات دریافت شده تأثیرگذار است. سازمانهای موفق نه تنها رضایت مشتری خود را از عملکرد کیفی محصول یا خدمت دریافت شده ارزیابی و پایش می‌کنند، بلکه فرایندهای فروش محصول و ارائه خدمات پس از فروش را نیز بر رضایتمندی مشتریان خود مؤثر قلمداد می‌کنند و در ارزیابی‌های خود به آنها توجه ویژه‌ای دارند. استقرار سامانه پایش رضایتمندی مشتریان سازمانها را در این راستا جهت نیل به اهداف خود یاری می‌رساند. پژوهش حاضر با استفاده از روش پیمایشی سعی در بررسی میزان آمادگی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی جهت استقرار سامانه پایش رضایتمندی مشتریان از منظر مدیریت داشته است. یافته‌های این پژوهش نشان داد که این سازمان در هر چهار بعد مدیریتی استقرار این سامانه شامل برنامه‌ریزی راهبردی، فرهنگ سازمانی، بازاریابی داخلی و مدیریت پروژه در سطح متوسط به بالا آمادگی دارد.
کلمات کلیدی : سامانه پایش مشتریان رضایت مشتری مدیریت کتابخانه های عمومی