مقایسۀ دانش¬آموزان پسر دوره ابتدایی دارای سبک¬های پرورش مختلف از لحاظ مؤلفه¬های خلاقیت، در شهر دامغان

مقایسۀ دانش¬آموزان پسر دوره ابتدایی دارای سبک¬های پرورش مختلف از لحاظ مؤلفه¬های خلاقیت، در شهر دامغان

محمد جلالیان1

1) دانشجوی کارشناسی رشته علوم تربیتی، پردیس شهید رجایی سمنان، دانشگاه فرهنگیان

محل انتشار : دومین کنفرانس علمی پژوهشی روانشناسی، مشاوره، علوم تربیتی و علوم اجتماعی موناکو(pcesconf.com)
چکیده :
چکیده هدف پژوهش حاضر مقایسۀ دانش¬آموزان پسر دوره ابتدایی دارای سبک¬های پرورش مختلف از لحاظ مؤلفه¬های خلاقیت در شهر دامغان بود. جامعه¬ی آماری مطالعه را تمام دانش¬آموزان پسر دوره ابتدایی شهر دامغان در سال تحصیلی 99-98 تشکیل داده است. از این جامعه¬ی آماری، نمونه¬ای به تعداد 150 نفر با روش نمونه¬گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شد. برای سنجش متغیرهای مورد مطالعه از پرسشنامه¬ی شیوه¬های پرورش دیانا مریند، تست سنجش خلاقیت عابدی استفاده شد. نتایج تحلیل واریانس چند متغیری (MANOVA) نشان داد که بین دانش آموزان با سبک¬های پرورش متفاوت از لحاظ مؤلفه¬های خلاقیت تفاوت معنی¬داری وجود دارد. همچنین تحلیل واریانس یک راهه نشان داد که بین دانش آموزان پسر با سبک¬های پرورش مختلف از لحاظ خلاقیت تفاوت معنی¬داری وجود ندارد و از میان ابعاد خلاقیت فقط بعد گسترش با سبک¬های پرورش تفاوت معنی¬داری وجود دارد، (001/0=(P.
کلمات کلیدی : کلمات کليدي: سبک¬های پرورش مؤلفه¬های خلاقیت دانش آموزان.