کم توانی ذهنی کودکان، تعامل با آنان و روش های تدریس ویژه برای این نوع دانش آموزان

کم توانی ذهنی کودکان، تعامل با آنان و روش های تدریس ویژه برای این نوع دانش آموزان

هدیه نیسی1

1) دانشجوی کارشناسی علو تربیتی، دانشگاه فرهنگیان اهواز

محل انتشار : دومین کنفرانس علمی پژوهشی روانشناسی، مشاوره، علوم تربیتی و علوم اجتماعی موناکو(pcesconf.com)
چکیده :
هدف از این پژوهش شناخت بهتر و بیشتر دانش آموزان کم توان ذهنی، ویژگی های تشخیصی این کودکان و همچنین بررسی نحوه تعامل والدین، معلمان و سایر افرادی که به نحوی با این کودکان در ارتباط هستند، می باشد. علاوه بر این موارد در این پژوهش روش های تدریس موثر برای دانش آموزان با کم توان ذهنی گفته که برای گردآوری اطلاعات موجود از روش کتابخانه ای استفاده شده است. کودکان کم توان ذهنی به دلیل محدودیت شناختی، متناسب با سن خود عمل نمی کنند و در یادگیری مفاهیم پیچیده دچار مشکل می شوند. این اختلال قبل از 18 سالگی بروز می کند. با توجه به اینکه این کودکان با انواع مشکلات اجتماعی، فرهنگی و بسیاری از مشکلات دیگر دست و پنجه نرم می کنند؛ بنابراین آشنایی خانواده، معلمان با ویژگی ها، روش های آموزشی و چگونگی تعامل با این کودکان بسیار مهم و ضروری است که می تواند این مشکلات را کاهش دهد و از بروز بسیاری از مشکلات دیگر جلو گیری کند.
کلمات کلیدی : کم توانی ذهنی ویژگی های تشخیصی روش های تدریس