روش های ساخت برند لوکس جهانی و راه اندازی برند های لوکس

روش های ساخت برند لوکس جهانی و راه اندازی برند های لوکس

پرستو مرادزاده1 مژده یاوری فر2

1) دانشجوی کارشناسی ارشد گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه بین المللی امام رضا ع، مشهد،
2) دانشجوی کارشناسی ارشد گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه بین المللی امام رضا ع، مشهد،

محل انتشار : دومین کنفرانس علمی پژوهشی روانشناسی، مشاوره، علوم تربیتی و علوم اجتماعی موناکو(pcesconf.com)
چکیده :
مارک های لوکس در سرتاسر جهان باعث ورود بازارهای نوظهور شده اند.(شارما،سونی،بوراه و سابو،2020) نگرش مصرف کننده نسبت به مارک های لوکس جهانی توسط بسیاری از محققان در سراسر جهان مورد تحقیق قرار گرفته است(سیلوا،خطیبی و اس.ام ، 2020) تعریف کالاهای لاکچری اصطلاح آسانی نیست زیرا ماهیت آن دائماً متناسب با شخص، مکان یا زمان در حال تغییر است.کالاهای لوکس به عنوان کالاهایی با قیمت های بالا، کیفیت فوق العاده و کمبود تعریف شده اند که می توانند وضعیت مالک را ارائه دهند اما برای زندگی روزمره ضرورتی ندارند.(ژانگ ، کود، ژاوو ، 2018) محصولات لوکس انحصار را تداعی می کنند و آنها بر اساس هویت برند، آگاهی از برند و کیفیت درک شده در بازار رقابت تقسیم می شوند.(ام.مصطفی و پائول ، 2019) صنعت لوکس از 9 بخش تشکیل شده است (اتومبیل های لوکس، کالاهای لوکس شخصی، مهمان نوازی مجلل، آب و هوای خوب، غذاهای عالی، جت های شخصی، مبلمان و قایق های تفریحی لوکس و سفرهای دریایی لوکس) و لوازم جانبی، که دسته اصلی بازار کالاهای لوکس شخصی هستند، شامل محصولات چرمی، ساعت، لوازم آرایشی، لباس مردانه، لباس زنانه و عطر می شود. (فیگوریدو و ایریز ، 2020) بازار محصولات لوکس در دهه های گذشته رشد چشمگیری داشته است. کالاهای لوکس در سال 2018 بالغ بر 920 میلیارد یورو (1 تریلیون یورو) در سطح جهان به خود اختصاص داده اند که 920 میلیارد یورو برای کالاهای لوکس شخصی و 590 میلیارد یورو (660 میلیارد دلار) برای تجملات تجربی هزینه شده است.(باکر ، جنتینا و جیل ، 2020)
کلمات کلیدی : برند برند لوکس لوکس گرایی لاکشری