مروری بر بازاریابی سبز و بررسی نقش و اهمیت آن در دنیای امروز
مروری بر بازاریابی سبز و بررسی نقش و اهمیت آن در دنیای امروز
مریم زراعتکار1
1) دانشجوی کارشناسی ارشد گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه بین المللی امام رضا(ع)، مشهد، ایران
محل انتشار :
دومین کنفرانس علمی پژوهشی روانشناسی، مشاوره، علوم تربیتی و علوم اجتماعی موناکو(pcesconf.com)
چکیده :
این مقاله به توضیح در مورد اهمیت و تاریخچه بازاریابی سبز، مفاهیم، کاربردها، ویژگیهای بازاریابی سبز، انواع استراتژی و چالشهایی که در این زمینه با آنها مواجه هستیم میپردازد. مطابق آنچه اکثر محققین ابراز داشتهاند، هدف اصلی بازاریابی سبز کسب سود بیشتر نیست بلکه به دنبال راههایی است تا بتواند هم رضایت مشتریان را جلب کند و هم کمترین آسیب را به محیط زیست برساند. بازریابی سبز به فرآیندهایی کارآمد، پایدار و خلاقانه نیاز دارد تا بتواند اهداف فوق را برآورده سازد. انتخاب یک استراتژی مناسب میتواند بیشترین تاثیر را در این زمینه داشته باشد.
کلمات کلیدی :
بازاریابی سبز
بازاریابی
بازار
بازاریابی پایدار