تحلیل محتوای کتاب کار و فناوری پایۀ ششم دبستان بر اساس الگوی آموزش خلاقیت پلسک

تحلیل محتوای کتاب کار و فناوری پایۀ ششم دبستان بر اساس الگوی آموزش خلاقیت پلسک

نیما خادمی1 پریسا بابازاده2

1) دانشجوی کارشناسی رشتۀ آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان شهید مطهری شیراز -
2) دانشجوی کارشناسی رشتۀ آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان نسیبه تهران -

محل انتشار : دومین کنفرانس علمی پژوهشی روانشناسی، مشاوره، علوم تربیتی و علوم اجتماعی موناکو(pcesconf.com)
چکیده :
این پژوهش به منظور تحلیل محتوای کتاب کار و فناوری پایۀ ششم دبستان (چاپ سال ۹۹) انجام شده است. روش پژوهش کیفی از نوع تحلیل محتوا است. جامعه و نمونۀ آماری شامل همۀ محتوای کتاب ذکرشده بود که به روش سرشماری از طریق یک چک لیست وارسی محتوا بر اساس الگوی خلاقیت پلسک مورد بررسی قرار گرفت. عمده‌ترین نتایج این پژوهش نشان داد که بیشترین میزان توجّه کتاب مربوط به اصل گریز (مرحلۀ تخیل و توسعه) با 46 مورد یا 58/23 درصد و میزان توجّه به سایر اصول به ترتیب مربوط به اصل توجّه (مرحلۀ آمادگی) با 17 مورد یا 21/51 درصد و اصل‌ تحرک (مرحلۀ عمل) با 16 مورد یا 20/25 درصد بوده است.
کلمات کلیدی : تحلیل محتوا کار و فناوری پایۀ ششم خلاقیت الگوی پلسک