بررسی تاثیر نیاز به شناخت بر توسعه حرفه ای معلمان ابتدایی شهرستان نقده

بررسی تاثیر نیاز به شناخت بر توسعه حرفه ای معلمان ابتدایی شهرستان نقده

بابک حاجی زاده1

1) کارشناس ارشد آموزش ابتدایی دانشگاه آزاد واحد نقده

محل انتشار : دومین کنفرانس علمی پژوهشی روانشناسی، مشاوره، علوم تربیتی و علوم اجتماعی موناکو(pcesconf.com)
چکیده :
هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر نیاز به شناخت بر توسعه حرفه ای معلمان ابتدایی شهرستان نقده می باشد. تحقیق حاضر به لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ روش تحقیق توصیفی – همبستگی با استفاده از الگوی معادلات ساختاری می باشد. جامعه آماری پژوهش شامل معلمان مقطع ابتدایی شهرستان نقده می باشد. از جامعه آماری پژوهش( 572 نفر)، براساس نتایج حاصل از فرمول کوکران 230 نفر برای نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها شامل پرسشنامه استاندارد با روایی و پایایی مناسب بود. تجزیه و تحلیل داده های آماری با نرم افزار spss23 در بخش آمار توصیفی و pls3 در بخش آمار استنباطی انجام گرفت. نتایج نشان داد نیاز به شناخت بر بر توسعه حرفه ای معلمان اثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین تاثیر نیاز به شناخت بر ابعاد توسعه حرفه ای مورد بررسی قرار گرفت و نتایج نشان از تاثیر مثبت و معنادار بر ابعاد مورد بررسی داشت.
کلمات کلیدی : نیاز به شناخت توسعه حرفه ای