تاثیر تدریس به روش بحث گروهی بر افزایش خلاقیت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی

تاثیر تدریس به روش بحث گروهی بر افزایش خلاقیت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی

هاجر یزدانی1 داود عبدالهی2

1) دانشجوی کارشناسی ارشد رشته آموزش وپروش ابتدايي، دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره)، شهرری
2) دکترای تخصصی برنامه ریزی آموزشی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره)، شهرری

محل انتشار : سومین کنفرانس روانشناسی، علوم تربیتی، علوم اجتماعی و مشاوره والنسیا اسپانیا(cpsconf.com)
چکیده :
هدف از تحقیق: هدف از تحقیق بررسی تاثیر تدریس به روش بحث گروهی بر افزایش خلاقیت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی است که با به کارگیری از روش های تدریس بحث گروهی و فعال کردن دانش آموزان باعث افزایش خلاقیت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان را فراهم آورد و مهارت های خلاق را ایجاد کند و تحولی نوین در یادگیری به وجود آورد . مواد و روش تحقیق : روش مطالعه در این تحقیق به صورت مطالعه کتابخانه ای بوده است.برای این منظور از مطالب موجود در مقاله، تحقیق های چاپ شده و همچنین مطالب دیجیتالی استفاده شده است. یافته ها و نتایج : یادگیری مشارکتی روشی نوین در امر آموزش می باشد که در آن نقش معلم به عنوان متکلم کاهش داده و موجب تعامل و مشارکت گروهی دانش آموزان می شود.این توانایی در دانش آموزان ایجاد می شود تا مهارت های اجتماعی و ایجاد قدرت بیان و خلاقیت در دانش آموزان ایجاد شود.پیشرفت و توسعه جامعه در گرو تربیت نیروی انسانی، کارآمد است که بتواند با اندیشه پویا و خلاق خود، امکانات بالقوه موجود را به بهترین شیوه ممکن به کارگیرد و در جهت حل مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه بکوشد و کارآفرینی و خلاقیت و نوآوری معناداری به وجود آورد و به سمت کشف مجهولات پیش برود. و آگاهانه ومسئولانه درگیر یادگیری شود و تعهد خود را نسبت به خودآموزی از طریق تقویت وتثبیت رویکرد یادگیری ارتقا دهد.
کلمات کلیدی : تدریس فعال بحث گروهی ضرورت یادگیری مشارکتی انسجام گروهی