روابط ساختاری سرزندگی تحصیلی و خلاقیت با نقش واسطه ای خودکارآمدی و تاب آوری در دانش آموزان

روابط ساختاری سرزندگی تحصیلی و خلاقیت با نقش واسطه ای خودکارآمدی و تاب آوری در دانش آموزان

سارا اسمعیل زاده خادم1

1) نویسنده مسئول، کارشناسی ارشد رشته روان¬شناسی عمومی، گروه روان¬شناسی، واحد تهران غرب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران

محل انتشار : اولین همایش ملی علمی دانشجویی روان‌شناسی(cpssuma.ir)
چکیده :
هدف پژوهش حاضر تعیین روابط ساختاری سرزندگی تحصیلی و خلاقیت با نقش واسطه¬ای خودکارآمدی و تاب آوری در دانشجویان بود. روش پژوهش توصیفی- همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل تمام دانش آموزان مشغول به تحصیل در مدارس شهریار در سال 1399 بودند که از میان آنها به روش نمونه گیری در دسترس 384 دانش آموز انتخاب شدند. ابزار پژوهش حاضر شامل پرسشنامه سرزندگی تحصیلی؛ پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی، مقیاس تاب آوری و آزمون سنجش خلاقیت بود. داده¬های پژوهش حاضر با استفاده از روش مدلیابی معادلات ساختاری تحلیل شدند. در پژوهش حاضر سرزندگی تحصیلی بر خلاقیت با نقش واسطه¬ای خودکارآمدی و تاب آوری تاثیر داشت.
کلمات کلیدی : تاب آوری خلاقیت خودکارآمدی سرزندگی تحصیلی