بررسی تاثیر مدیریت دانش بازاریابی بر عملکرد تجاری با نقش واسطه ای نوآوری مالی دیجیتال

بررسی تاثیر مدیریت دانش بازاریابی بر عملکرد تجاری با نقش واسطه ای نوآوری مالی دیجیتال

معصومه عربشاهی1 نفیسه تافته2

1) هیات علمی دانشگاه بین المللی امام رضا ع
2) دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت- گرایش کسب و کار- دانشگاه بین المللی امام رضا ع

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی تحقیقات پیشرفته در مدیریت و علوم انسانی مونیخ، آلمان (huconf.com/2nd)
چکیده :
هدف این پژوهش بررسی تاثیر مدیریت دانش بازاریابی بر عملکرد کسب‌وکار با نقش میانجی نوآوری مالی دیجیتال در شعب بانک ملت مشهد می‌باشد. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی و از حیث ماهیت، توصیفی– پیمایشی و از نوع همبستگی است. جامعه¬ آماری، مدیران و کارکنان شعب بانک ملت در شهر مشهد بوده‌اند. 15 برابر تعداد گویه های پرسشنامه بین اعضای جامعه آماری پرسشنامه با روش نمونه¬گیری غیر تصادفی و در دسترس، توزیع شد. ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه بوده که روایی و پایایی آن تایید شده‌است. جهت سنجش روایی صوری از نظر خبرگان و روایی همگرا و واگرا و بارهای عاملی استفاده شده‌است. جهت سنجش پایایی از آلفای کرونباخ و پایایی مرکب استفاده شد که مقدار آلفای کرونباخ کل 833/0 برآورد شد. تحلیل داده¬ها با روش مدلیابی معادلات ساختاری و با نرم¬¬افزار اسمارت پی‌ال‌اس 3 انجام گرفت. نتایج نشان داد، مدیریت دانش بازاریابی بر عملکرد تجاری و نوآوری مالی دیجیتال تاثیر مثبت و معناداری دارد. نوآوری مالی دیجیتال بر عملکرد تجاری تاثیر مثبت و معناداری داشته و مدیریت دانش بازاریابی با نقش میانجی نوآوری مالی دیجیتال بر عملکرد تجاری تاثیر مثبت و معناداری دارد.
کلمات کلیدی : عملکرد تجاری مدیریت دانش بازاریابی نوآوری مالی دیجیتال.