تاثیر شناخت و پاداش درک شده از جامعه برندی در شبکه های اجتماعی بر وفاداری برند با توجه به نقش میانجی درگیری مشتری با برند

تاثیر شناخت و پاداش درک شده از جامعه برندی در شبکه های اجتماعی بر وفاداری برند با توجه به نقش میانجی درگیری مشتری با برند

اکرم مهدوی زاده اردستانی1

1) کارشناسی ارشد مدیریت بازرکانی

محل انتشار : کنفرانس بین المللی پیشرفت های اخیر در مهندسی، نوآوری و تکنولوژی - بلژیک(eitconf.com/1st)
چکیده :
پژوهش حاضر به هدف تاثیر شناخت و پاداش درک شده از جامعه برندی در شبکه های اجتماعی بر وفاداری برند با توجه به نقش میانجی درگیری مشتری با برند پرداخته است. این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه کاربران دنبال کننده شبکه اجتماعی اینستاگرام که در شهر تهران در دسترس محقق هستند، که نامحدود می باشند بنابراین با استفاده از فرمول کوکران 384 نفر به روش نمونه گیری تصادفی ساده به عنوان نمونه انتخاب شده اند. ابزار این پژوهش، پرسشنامه می باشد. پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی محاسبه و مناسب تشخیص داده شد. برای تعیین روایی این ابزارها از روایی واگرا و همگرا استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها ابتدا با استفاده از آزمون کولموگروف-اسمیرنف، نرمال بودن توزیع داده ها بررسی شد و سپس با استفاده از نرم افزار pls فرضیه ها مورد سنجش قرار گرفت نتایج حاصل از تحقیق نشان داد که شناخت در جامعه برندی و پاداش درک شده بر درگیری مشتری با برند تاثیر مثبت دارد. درگیری مشتری با برند ،شناخت در جامعه برندی و پاداش درک شده در جامعه برندی بر وفاداری برند تاثیر مثبت دارد.درگیری مشتری با برند دارای نقش واسطه در تاثیر شناخت در جامعه برندی بر وفاداری برند است. اما درگیری مشتری با برند دارای نقش واسطه در تاثیر پاداش درک شده در جامعه برندی بر وفاداری برند است.
کلمات کلیدی : شناخت جامعه برند پاداش درک شده وفاداری برند درگیری مشتری با برند